wie gaat er allemaal in juli naar dalyan op vakantie???
Ikkeee!!
van 30 juli tot 8 augustus naar villa duran…
Kan je mss dan als je terug bent, iets meer vertellen over ‘Villa duran’ ? Waar kan je het boeken ? is het duur ? Ben er namelijk over aan het denken om in oktober met mn vriend naar Dalyan te gaan, vind ik een prachtige streek !
ik ben al eerder in villa duran geweest… ik weet niet precies waar je het kan boeken, wij hebben een campingvlucht want wij gaan voordat we naar dalyan gaan nog naar andere plaatsjes… wij hebben het via de eigenaar zelf geregeld geloof ik (hebben mijn ouders gedaan) maar het is ook via nederlandse reisorganisaties te boeken (weet alleen niet welke)
ik vind het wel gezellig, in oktober is het wel veel rustiger dan in de zomer (vorig jaar was ik in oktober) maar in oktober zaten er nog best wat mensen in het appartement
Weet je de prijs zo ongeveer als je rechtstreeks boekt ? Het is ook de bedoeling om tickets en hotel apart te boeken, kom ik goedkoper uit omdat mn vriend al in Turkije is anders moet ik hier nog allerlei kosten bijbetalen…
ik weet niet, het viel in elk geval wel mee volgens mij…
ik zal het vanavond wel ff aan me vader vragen
ok bedankt !
ohw jammer ik vertrek 29 juli en ik zit dan ook in villa duran
sorry ik had het druk, ben daardoor helemaal vergeten om het te vragen maar heb eht nu gevraagt…
wij betaalde voor villa duran 30 euro per nacht…
ik ga heel misschien paar dagen eerder naar dalyan toe, als ik me ouders overgehaald krijg… ik zit al eerder dan 30 juli in turkije alleen anderhalf uur van dalyan vandaan…
maar dan niet die dagen naar villa duran…
zou wel grappig zijn geweest als je dr dezelfde tijd zat…
Hallo, ik ben van plan om in dalyan te gaan werken…
maar kunnen jullie me vertellen hoe die plaats daar ongeveer is?
is het er erg groot, gezellig, is er veel te doen?
alvast bedankt, groetjes, patricia
Hoi!
dalyan is een heel klein dorpje.
er is veel te doen, ook in de omgeving, er zijn veel verschillende boottochtjes enzoo…
ook zijn er veel barretjes en restaurantjes…
je kan er wel uitgaan maar het uitgaansleven is meer in marmaris.
gezellig is het er zeker (vind ik dan)
groetjes
Hallo,
Ik ben net terug uit Dalyan. Het was voor ons 5 jaar geleden. Er nauwelijks iets veranderd en het was er weer fantastisch. Alleen villa Duran is veranderd. Ik heb mij groen en geel geregerd aan eigenaar Osman. In het begin was hij erg aardig maar toen wij geen interesse hadden in zijn excursies en zijn barbecues werd hij steeds onaardiger. Er kon nauwelijks nog een groet af. Ook heeft hij onze Turkse en Nederlandse vrienden die in Dalyan wonen de toegang tot ons appartement ontzegt en het Turkse vriendje van mijn dochter mocht wel om komen omzetten aan de bar maar even zwemmen was er niet bij. Ook mocht er geen drinken of eten uit het appartement meegenomen worden naar het zwembad. Hij had een hele lijst met regels en was naar de jeugd erg onverdraagzaam. Op aanraden van de hostess hebben wij een klacht ingediend bij Neckermann waar we geboekt hadden. Volgens de hostess mag hij geen excursies aanbieden omdat hij daar de vergunningen niet voor heeft en ook het eten en drinken aan het zwembad mag hij volgens haar niet verbieden. Duran is namelijk geen hotel maar een appartementencomplex. De sfeer was na enkele incidenten danig verpest en op de dag van ons vertrek was er niemand om ons uitgeleide te doen. De sleutel hebben we maar achtergelaten op het muurtje voor de receptie.
Dalyan is geweldig maar naar Duran gan ik NOOIT MEER terug.
Dit jaar zijn wij met ons gezin voor de 8 ste keer bij de familie Duran geweest in Dalyan. Ieder jaar ontdekken wij dat vele Nederlandse en Engelse gasten graag weer terugkomen bij de familie Duran. Dat komt door de sfeer, het is erg gemoedelijk. Graag wil ik reageren op de klachten van een familie bij Villa Duran. Deze klachten vinden wij ongegrond.
Wij hebben twee dochters van 16 en 18 jaar. Onze dochters hebben veel vrienden in Dalyan. Turkse vrienden hebben met z’n drieen twee keer bij ons in Nederland gelogeerd. Wanneer alle tienerdochters van de Duran-gasten hun Turkse vriendjes mee zouden nemen naar het zwembad, dan zou het zwembad overvol zijn. (Turks stoombad, wellicht). Onze kinderen spreken al jaren af op het strand. Deze maatregel is niet meer dan logisch van de familie Duran. Dit is bijna overal zo! Wel kunnen de bezoekers ontvangen worden bij de zitjes van de bar en bezoekers kunnen eventueel in het appartement een drankje drinken.
Wij vinden het normaal dat je bij het zwembad je drankjes bij de bar koopt. De bar ligt pal aan het zwembad en een zoon van de familie staat de hele zomer in de bar. De familie moet ook hun centjes verdienen. Wanneer je een flesje water bij je hebt, doet niemand daar moeilijk over. Wanneer zoonlief even van zijn plek is pak je zelf je biertje en schrijf je dat in het boek. Waar vind je dat nog tegenwoordig? Deze regel van drankjes kopen is vrij normaal, niet alleen bij Duran maar ook bij andere appartementencomplexen.
Dat de familie Duran onaardig is wanneer je nergens aan meedoet is onzin. Ze hebben wel iets anders aan hun hoofd. Deze onvriendelijkheid zal een andere reden gehad hebben.
Dat Neckermann het niet zo leuk vindt dat veel gasten met de Duran excursies meegaan is jammer maar wat de vergunningen betreft zit het wel goed zo hebben wij recent vernomen. De familie heeft het echt in hun vingers om hun gasten een onvergetelijke dag te bezorgen bij een excursie. Met name Osman en Unal. Fantastisch. Ze doen dit al vele jaren met succes.
Over de familie Duran BBQ willen wij het volgende kwijt. Oma en schoondochter Duran verzorgen de BBQ. Deze avonden zijn leuk en het eten is lekker. Wij hebben ook wel eens niet meegedaan en van scheve gezichten is absoluut geen sprake. Je bent vrij daarin.
De mensen die het niet prettig gehad hebben bij Duran hebben wij nooit zien lachen of vrolijk kijken. Pa niet, ma niet en dochter niet. Moeilijk om met ze in contact te komen en 's avonds in het dorp zeiden ze geen gedag.
Wij gaan zeker terug naar de lieve familie Duran. Wij gaan zeker terug naar Dalyan. Wij willen geen kwaad woord over de hardwerkende, aardige familie Duran. Voor ons zijn het toppers.
Het is niet aan de vorige schrijver om te bepalen of onze klachten al dan niet gegrond zijn. Een forum is er voor ieders mening. Ik ben blij dat de vorige schrijver het zo naar zijn zin heeft gehad bij villa Duran maar voor ons ging die vlieger niet op. Even voor de duidelijkheid! Mijn Nederlandse vriendin en Turkse vriend die in Dalyan wonen werden uit ons appartement geweerd. Osman heeft hen te verstaan gegeven niet meer welkom te zijn op het terrein van Duran. Dus wat drinken met vrienden in het appartement dat je hebt gehuurd is niet voor iedereen weggelegd. Misschien maakt Osman onderscheid tussen de ene familie en de andere, dat zou een en ander kunnen verklaren. Geen drankjes bij het zwembad is toch echt een verbod dat niet kan al vindt de vorige schrijver dit blijkbaar heel normaal. Niet alleen de hostess van Neckermann onderschrijft dit maar ook het reisbureau waar ik de reis heb geboekt. Er wordt in de reiswereld onderscheid gemaakt tussen een hotel en appartement. Als je een appartement huurt ben je vrij te eten en drinken op het terrein van het complex. Daarbij wordt natuurlijk wel verwacht dat je fatsoensnormen in acht neemt. Osman valt over een flesje limonade en een blikje bier. Ondanks de meningsverschillen die er geweest zijn tussen mij en Osman vind ik het niet meer dan normaal dat je toch op een fatsoenlijke manier afscheid neemt van de klanten. Een sleutel in ontvangst nemen is toch het minste dat je kunt doen. Ik hoop dat iedereen die een appartement huurt bij Duran er een prettige vakantie zal hebben. Vermijd in elk geval discussies met Osman want blijkbaar zorgt dat voor de ommekeer.
Wat ons betreft zijn Dalyan en Villa Duran een aanrader. De accomodatie ziet er goed uit en het verblijf is er prima. Leuk dat het centrum van het dorp op een steenworp afstand ligt zodat je niet alleen aan het complex vastzit.
De excursies van de familie ervaar ik als zeer prettig. Je kan doen en laten wat je wil en bent niets verplicht, tevens heb ik de indruk dat een in Dalyan geboren en getogen gids mij meer over de omgeving kan vertellen dan een reisleider/ster. Ik heb geen ervaring met excursies van tour-operator.
Wij komen hier zeker nog een keer terug en boeken dan zeker weer bij Villa Duran.
Rob
Hoi Patricia,
allles wat je wilt weten vind je op www.dalyanonline.net. Mochten de antwoorden er toch niet tussen staan, dan kun je ze stellen in de FAQ of je mailt me op [EMAIL=“info@dalyanonline.net”]info@dalyanonline.net
Je kunt je ook aanmelden op een regelmatige nieuwsbrief. Je blijft dan op de hoogte van alles wat er speelt in Dalyan en omgeving.
groetjes,
Frans