Hallo! Mijn vriend en ik willen dit jaar voor het eerst naar Turkije op vakantie.
Wij komen niet voor het uitgaan maar wel voor natuur, cultuur, lekker relaxen en ook veel leuke en mooie uitstapjes maken! Daarom twijfelen we nu tussen 2 plaatsen, Dalyan en Fethiye/Calis.
In eerste instantie wilden we naar Dalyan omdat dit plaatsje door iedereen wel heel goed beoordeeld wordt, alleen voor de uitstapjes zit je naar mijn idee beter in Fethiye, omdat dit centraler gelegen is. Zo willen we o.a. naar Saklikent, Pammukale, Kas, Tlos etc.
Heeft er iemand misschien advies/tips/ervaringen hierover? Ik lees over Fethiye wel dat het heel erg op Engelsen gericht is(vooral in Calis waar eigenlijk alle accommodaties liggen) en dat er ook weinig nog echt Turks is. Vandaar de twijfels!
Alvast bedankt!
Calis zou ik zelf niet willen verblijven maar Oludeniz is echt prachtig, ook wel toeristisch, maar dat is maar 1 straat en het is er veel rustiger/minder uitgaansleven en drukte dan in Calis. En dan ben je ook in de buurt van alle bezienswaardigheden. Dalyan ken ik niet maar moet verder ook heel mooi zijn overigens.
Ik heb inderdaad ook naar Oludeniz gekeken, maar de meeste verblijven daar zijn alleen te boeken op basis van all inclusie of halfpension, en daar houden wij absoluut niet van. Ook is zijn de verblijven over het algemeen al een stuk duurder en we zoeken toch iets goedkoper (we blijven studenten).
Om welke redenen raadt je Calis af? Ik heb zelf dus inderdaad ook al het een en ander gelezen, maar wat zijn jouw ervaringen met Calis?
Ik ken Calis niet echt maar ben er wel een aantal keren doorheen gereden. Het kwam op mij over als echt een typische toeristenplaats met overal ‘pubs’ voor de Engelsen en verder weinig authentieks.
Een hotel waar ik in Oludeniz goede ervaringen mee hebben is deze, maar die moet je wel los boeken, zijn niet via een touroperator te boeken voor zover ik weet. Gewoon alleen ontbijt volgens mij.
Reizen van Fethiye naar Antalya, echt prachtig om te doen en te wandelen. Sla Oludeniz over, Fethiye is leuker, een echt Turks plaatsje en je kan van Kayakoy mooi naar Oludeniz wandelen. Ga met de dolmus naar Kabak, Patara, Ucagiz en Çirali. Wij hebben het 2 jr geleden begin mei gedaan met z’n drieen. Niets gereserveerd, overal plaats en met dolmus kom je overal. Anders even liften en ze nemen je zo mee! Echt fantastisch zulke gastvrije mensen! MvL
Mwah, ik vind Oludeniz en Fethiye niet te vergelijken. Fethiye is een gewoon Turks stadje, leuk, maar niet erg bijzonder. In Oludeniz en omgeving is de natuur gewoonweg prachtig.
Allemaal bedankt voor de reacties! Leuke tips mavle!
We gaan uiteindelijk toch naar Fethiye waarschijnlijk, omdat we heel veel uitstapjes willen maken en dit dan toch het centraalst gelegen is. Oludeniz gaan we zeker ook bezoeken, maar er verblijven zit er niet in. Fethiye/Calis is toch een stuk goedkoper qua verblijf en dit speelt nu toch ook even mee voor ons. Gr. Lucie