Dalmatie

Hallo allemaal,

Wij gaan 1 augustus naar Kroatie, we kijken er enorm naar uit en weten ook al verschillende uitstappen om te doen (zoals: plitvlice meren, Kotor, eventueel Mostar, Zrmanje, Paklenica,…), maar we hebben toch nog een paar vraagjes.

• moeten we bepaalde uitstapjes op voorhand reserveren (zoals bijvoorbeeld: boottochtje Zrmanje, bootoverzet naar een eiland, raften, …)? Hoeveel tijd op voorhand moeten we dat ongeveer reserveren , kunnen we dat daar regelen?
  • Als we een daguitstap willen maken naar een eiland is het dan het best dat we met auto gaan of zonder? Welk eiland is een echte aanrader, haalbaar in een daguitstap (we zitten regio zadar en Dubrovnik)?
  • Is het eiland Mljet de moeite om te bezichtigen in 1 dag? Is het een aanrader?
  • Heeft er al iemand eens een uitstap gemaakt naar Telascica Bay of Saljsko polje
    ( bij Dugi otok) of het Vran meer? Zijn deze de moeite waard om een daguitstap naar te maken?

Eventuele andere tips en aanraders zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt
Mvg

Ellen

Hey Ellen,

Hoop vragen zeg! Wat betreft het reserveren voor uitstapjes kan ik je niet echt adviseren. Wij doen alles op de bonnefooi. Nog nooit ergens aangekomen dat we van te voren hadden moeten reserveren, maar ik weet niet hoe dat zit met boottochten, raften ed.

Wij hebben een aantal keren geprobeerd om gebruik te maken van het openbaar vervoer in Kroatië, maar dat is iedere keer zo slecht bevallen, dat ik zou zeggen, pak lekker de auto!

Wij zijn ons natuurlijk ook weer volop aan het inlezen voor onze komende vakantie in Kroatië en ons oog is gevallen op Brac. Ik ben er dus nog niet geweest, maar het lijkt mij super mooi, dus kijk daar eens naar.

Overige aanraders… Ik was erg onder de indruk van Split, Trogir en Primosten.

Veel plezier in Kroatië!

Evert :vak02:

Hallo,

het zijn inderdaad een heleboel vragen! Het is de eerste keer dat wij gaan naar Kroatië. We hebben al een auto gereserveerd voor onze vakantie, dan zullen we die ook mee nemen naar de eilanden die we gaan bezoeken.
Brac lijkt mij inderdaad ook een mooi eiland.

Bedankt voor de informatie.