Daguitstapje uit Marrakech

Ik ga binnenkort voor een weekje naar Marrakech en zou graag daguitstapjes willen doen. Ik dacht al aan de watervallen van Ouzoud (heb dat al eerder gedaan en is te doen op een dag), ourika vallei en dacht ook aan Ait Benhaddou. Ik ben meer dan 10 jaar geleden via Ait Benhaddou gereden maar dat was tijdens een rondreis en ik herinner mij niet meer zo goed of dit wel voor een dagje te doen is vanuit Marrakech. Weet iemand hoe lang je erover doet? Zijn er nog andere tips?

Alvast bedankt

Ait ben Haddou is niet te doen in een dagtrip. Je moet door het Atlas gebergte heen, en dit neemt behoorlijk wat tijd in beslag…

Hoi Fati,

Je bent vanuit Marrakech zeker 4 uur onderweg naar Ait ben Haddou. Dus als daguitstapje zou ik dat zeker niet aanraden.
Waarom ga je niet naar de kust: Essaouira met een taxi of eigen vervoer is goed te doen: 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.

Groet van Bea

Je kunt ook een auto huren en de mooie route nemen naar de Ourika vallei, heel relaxte sfeer.
Dit schreef ik erover op Lonely Planet:
Asni and Ourika Valley
For a 1-day trip outside the city to Asni (Saturday market) and the Ourika Valley, we obtained useful advance advices from Tim on the TT forum, thanks Tim!
We rented a car at AmterdamCar, a Logan of just a few weeks old. The drive from Marrakech to Asni was scenic and traffic very relaxed.
The market in Asni was a wonderful experience with very few tourists. There were a few extremely persistent faux-guides though.
From Asni we went up to Mulay Brahim and a few km. further, which gave lovely views on a sheep herd with sheppards agains the snowy slopes of the Atlas at the background.
Also the Ourika valley is very nice to see, with many terraces at the riverside, partly to be reached via rope-bridges. For those who don’t like to drive by themselves: Hotel Ali in Marrakech offers a good package of excursions for backpacker prices.

bedankt voor de reacties…
Ik ben ondertussen al terug en heb inderdaad Ait Benhaddou gelaten voor een andere keer als ik verder richting errachidia wil rijden… we waren met 2 kinderen van 11 en 16 en voor hen was het tripje naar de watervallen van ouzoud al te veel moeite. Voor kinderen lijkt mij een lange reis door de bergen niet aangeraden… ze vervelen zich vlug. En op de achterbank zitten is niet echt leuk. Ik heb ze dan maar meegenomen naar ourika en essaouira. Essaouira vonden ze leuk… zon, zee strand en leuke binnenstad. In Ourika genoten ze van de bergbeklimming in Setti Fatna.

Tip voor Herman: Asni en Moulay Brahim zijn leuke bestemmingen. Als je naar Taroudannt wil, is de weg langs Asni door het atlasgebergte zeker de moeite waard…kleine kasbahs, dorpjes, hoge bergen met smalle wegen, mooi landschap… je doet er wel zo’n 6 à 7u over om er te geraken.

Hi Fati,

Dank voor je tip, goed idee voor eenvolgende keer.

Die grote trip vanaf AitBh kan ik je aanraden, ik heb dat met mn dochtr gedaan en we hebben er allebei van genoten. Foto’s en bevindingen kun je vinden op
http://www.bovenland15.nl/Fotoos/2007Marokko/

Mvg, Herman

Hoi Fati,

Er is vanuit Marrakech vanalles te ondernemen! Neem ter inspiratie eens een kijkje op onze website, wij hebben een aantal excursies vanuit Marrakech in ons aanbod, zoals Ait benhaddou, Essaouira, Ourika Vallei, Ouzoud Watervallen, Toubkal National Parc, Imlil etc etc.

En wellicht kan ik helpen!

Vriendelijke groetjes,

Grada-Marie - Let’s Go Morocco

www.reisdoormarokko.nl

Jammer dat je alleen dagtrips vanuit Marrakech wilt ondernemen want Tafraout nabij Agadir is zeer zeker de moeite waard ! ! !

Ik ben eerder al naar Tafraout geweest… was OK maar ik vond het persoonlijk niet zo spectaculair als men leek te beweren.