Hallo,
wij willen graag vanuit Bangkok een dagtochtje maken naar Ayutthaya. We weten dat er ook georganiseerde dagtochten zijn, maar ons lijkt het erg leuk om lekker zelf tussen de Thai met de trein naar Ayutthaya te reizen en aldaar voor een dag een fiets te huren om de oude tempels te kunnen bezichtigen. Ik heb al op de timetable gekeken en ik denk dat we de trein rond 08.30 uur pakken. Nu zie ik alleen 2 treinen: namelijk die van 8.20 uur (express)en die doet er +/- een uur en een kwartier over. Dan heb je er een om 08.30 uur (special express) die doet er iets minder dan een uur over. Als ik alleen op ‘fares’ klik krijg ik vervolgens de site weer in het Thais, waar ik dus helaas geen touw aan vast kan knopen. Weet iemand wat de tarieven zijn voor deze desbetreffende treinen? En of er buiten het kleine verschil aan reistijd ook een verschil in prijs is tussen deze 2 treinen? Er vertrekt er ook 1 om 07.00 uur (rapid), maar dat vinden we wel erg vroeg. Zijn er ook voorstanders voor een vroege rapid trein of kunnen we gewoon die van 08.20 / 08.30 uur nemen? Of gaan er tussen 07.00 uur en 08.30 uur nog meer rapid treinen?
We zullen overigens op een zondag reizen, is het dan doorgaans minder druk in de trein dan doordeweeks? Of maakt dat niets uit? En is de timetable ook voor het weekend of geldt er dan een andere dienstregeling?
Alvast bedankt!
Petra