Dagje paardrijden in BC

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik vertrekken in september naar Canada voor een maandje vakantie! We hebben 21 dagen een camper, en zijn van plan vanaf Vancouver een rondje met Banff, Jasper, Wells Gray en Whistler te rijden (of andersom, dat is nog open) en dan nog een aantal dagen op Vancouver Island door te brengen.

So far, so good :slight_smile:

Nu stelde mijn vriend ineens voor om ergens ook een keer een eind te gaan paardrijden. Ik zelf rijd al jaren, en de laatste paar jaar vrij actief, hij ziet af en toe paarden van dichtbij en heeft wel eens op een gezeten :biggrin:
Op zich vind ik dit een uitstekend idee, ik zie op vakantie zo vaak weggetjes waarvan ik denk, ik wou dat ik hier kon rijden… Echter, omdat ik dus vrij ervaren ben en hij helemaal niet, lijkt het me lastig iets te vinden waar we allebei plezier aan beleven.

Het liefste zou ik dus ergens gaan rijden waar het mooi is (lijkt me nog niet zo’n probleem), maar een rit die wel te doen is voor beginners en tegelijk leuk is voor een gevorderde ruiter. Misschien iets met rivieren, hellingen… Iets wat het een beetje spannend maakt zonder dat er gegaloppeerd wordt. :slight_smile:
Een hele dag is waarschijnlijk wat te veel gevraagd voor een beginner, maar een paar uur moettie wel uit kunnen zitten, lijkt me :smiley:

Heeft iemand hier ervaring met paardrijtochten in BC? Zijn er stallen/organisaties die je speciaal kan aan- of afraden? Of gebieden waar de ritten mooier/beter/indrukwekkender zijn?

Binnenkort ga ik die ervaring hebben, ik heb voor 2 nachten geboekt op Spring Lake Ranch (bij 100 Mile House) en ga daar ook paardrijden.
Volgens de mails mag je daar galopperen, bij sommige andere niet. Had eerst Wells Grey Ranch op 't oog, maar die doen alleen maar walk only.
Vraag daar dus naar voor je iets boekt.