Al eerder heb ik hier heel goede adviezen gekregen voor onze reis naar Canada met 2 kleine kinderen. En ja, we hebben nu geboekt. Een reis West Canada, 6 weken lang, een heerlijk vooruitzicht. Eerst 10 dagen met de auto over Vancouver island en dan een volle maand met een camper (dus toch overtuigd door jullie ervaringsverhalen).
Nu hebben we nog een stuikelblok ontdekt op onze laatste reisdag. We hebben vanaf Vancouver de terugvlucht om 20.20 uur en moeten dus s morgens al de camper inleveren.
Hoe overbrug ik die tijd tot de vlucht, praktisch gezien ook met een hele berg bagage en 2 kleine kinderen vroeg ik mij af. We hebben geprobeerd om via de reisorganisatie een daghotelkamer te boeken waar we dan rond 12.00 in kunnen en dan tot we naar het vliegveld moeten. Dat bleek onmogelijk, er is niets beschikbaar voor 15.00 uur of we moeten 2 dagen het hotel boeken (erg begrotelijk helaas).
Welk hotel is het wel mogelijk of zijn er alternatieven, bijvoorbeeld eerder bagage inchecken, hele grote bagagekluizen (we slepen met 3 heel grote tassen, 1 autostoel, en 4x handbagege en 2x buggy) of andere tips?
Graag weer jullie hulp. Alvast dank!!
In het verleden heb ik ook eens zo’n dilemma gehad: door de stad willen gaan, maar flink wat bagage bij me hebben (te veel groot voor lockers).
Uiteindelijk naar een busstation gegaan waar bussen als Greyhound vandaan vertrekken. Daar kon ik voor een klein bedrag mijn bagage bij de man achter het loket achterlaten. Alles uiteraard gelabeld met een uniek nummer, zodat niemand anders mijn bagage kon ophalen.
Probeer bij aankomst anders eerst te informeren naar deze optie.
Misschien te simpel gedacht: kan je de bagage niet zolang bij de camperverhuurder achterlaten, had je daar al geïnformeerd?
En anders, een hotelkamer voor één nacht is in principe toch voldoende? Ja, je moet dan te vroeg inchecken, maar dat kan vaak (zeker buiten hoogseizoen) toch wel, ik heb nog nooit gehad dat ze me daar een extra dag voor lieten betalen. En anders kan je de bagage altijd wel zolang bij dat hotel achterlaten.
Ik weet dat er op Vancouver Airport de mogelijkheid bestaat je bagage tijdelijk af te geven (vergelijk met bijv. een garderobe) voor het inchecken. Wij hadden min of meer hetzelfde probleem in 2007 op Vancouver Airport. Gewoon een kwestie van afgeven, alles wordt gelabeld en jij krijgt reçu; betalen bij afhalen. Overigens vinden wij het geen straf op dit vliegveld een aantal uren te moeten wachten (itt bijv Heathrow). Genoeg winkels, eettentjes, 2x Starbuck en bij lekker weer lekker buiten zitten mensen en vliegtuigen kijken. Waarschijnlijk zijn de bouwwerkzaamheden nu wel klaar ivm de Olympics dus ook daar weinig last meer van.