Ik ben getrouwd met een Zimbabwaan die ik in Zambia, Jollyboys, heb leren kennen tijdens mijn stageperiode in Zambia voor een Biologisch landbouwproject.
Hij was overland reisleider en ik destijds nog student. Daarna hebben we samen een safarilodge nabij Victoria Falls in Zimbabwe gerund maar vanwege de enorme politieke en economisch instabiele situatie zijn we destijds teruggekeerd naar Nederland.
Omdat we Afrika nog steeds missen en ieder jaar terugkomen hebben we besloten om onze droom werkelijkheid te laten worden en zijn we gestart met ons eigen ecovriendelijke online reisbureau African Travels (www.african-travels.nl). Omdat we altijd betrokken zijn geweest bij straatkinderen projecten en de lion encounter in Zimbabwe willen we deze vrijwilligersprojecten zeker via onze website promoten. Ook Softpower in Oeganda kennen we goed en willen we iedere vrijwilliger aanraden die mee wil helpen met de opbouw van scholen.
In welke Afrikaanse landen ben ik geweest?
- Zimbabwe
- Zambia
- Oeganda
- Kenia
- Zuid-Afrika
- Botswana
- Namibiƫ
- Tanzania
- Egypte
- Marokko
Mijn favoriete hostel in Afrika? Jollyboys te Livingstone.
De mooiste safarilodge? Mafuwe in South Luanga, Zambia
Welke lodge runden wij? Masuwe Safari Lodge, Victoria Falls Zimbabwe
Favoriete reistype? Overlanding: lekker de bush in op een overland truck samen met andere jonge internationale, maatschappelijk betrokken reizigers.