(origineel bericht op be-more.nl)
dag 23
Vroeg waker. Regen. Helaas…… dat is erg glijerig lopen……zeker naar beneden. Ik hoop dat ik ene taxi vind!! Pak mijn spullen, douche wederom warm……heerlijk! Mijn tas is best zwaar en de weg best lang. Gelukkig wordt ik meteen getrakteerd op een mooi “kudde” apen, moeder zelfs met jong nog aan haar buik. Ze eten dezelfde besjes die ik zo lekker vond en gisteren veel op heb . Het lijken echt net mensen hoe ze met hun vingertjes de besjes heel behendig plukken en eten. Ik loop letterlijk tussen de wolken….en mooi uitzicht. Polts komt er een dure 4X4 naar benden met zowaar 2 zwarte dames achter het stuur. Ik heb een lift!! Beneden eerst geld regelen. Ind e bank kom ik onze hospita tegen. Ze gaat daarna naard e markt. Ok ik wil helpen met boodschappen. Ze kent geen spinazie wat ik voor vanavond op het menu heb gezet. De markt is hier een heel sociaal systeem, welk winkeltje kies je……een uur de groente en fruit keuren, heel spel over geld, soms wel 10 minuten voordat de tros bananen is uitgezocht. Ik heb hier ene nieuw malawinees vegetraisch gerecht ontdekt, en zij kent het niet dus ga ik vanavond koken. Nog 2 dagen werken……en dan op naar Zambia , mooiste wilpark van afrika, veel katachtigen, leeuwen, luipaarden, nijlpaarden, olifanten etc etc en dan terug home!!