Hoi luitjes zit met een dilemma.
Wel of niet Da Nang???
Of rechtstreeks naar Na Trang???
Hebben 19 dagen in Vietnam.
Groetjes Diana:dag:
Halo Diana,
Bedoel je met Danang ook Hoi An of Hue bijv?
Dan is Hoi An eigenlijk een niet te missen lokatie.
Maar Danang stad is niet echt interessant, dus zou ik overslaan.
Voor 19 dagen en waarschijnlijk vanaf Hanoi( denk dat je wat meer van uitgaan houd? ), dan kiezen voor Hanoi naar Nha Trang ; strand, uitgaan, mooiste stranden ter wereld ( nr 34 ter wereld) .
Mui Nee als je van surfen houd?.
Eigenlijk voor 19 dagen is vliegen naar sommige lokaties het beste, met een enkele busrit ivm met de tijd.
Dus
hanoi- Halong Bay ( dagtour) met bus
Hanoi naar Nha Trang; snorkelen, uitgaan enz ( tranfer met vliegtuig )
Nha Trang naar Mui Nee ; kitesurfen en de leuke tripjes naar duinenenz. ( transfewr met bus )
Mui Nee/ Pan Thiet naar Saigon met de bus
Saigon; Cu Chi, stad enz
Saigon naar de Delta.
Denk dat je dan al snel je 19 dagen vol hebt?
Laat even je echte niet te willen missen lokaties weten om wat meer gedetailleerd te reageren wanneer je dat zou willen?
gr.
Ton
Hoi Ton bedankt voor je reactie.
Het uitgaan zal niet echt lukken met een kind van 4 maar wel leuk dat je dat zomaar dacht.
Even wat toelichting Vertrekken 4 okt naar Thailand en 28 okt naar Vietnam.
28okt in de avond aankomst Hanoi
Daarna 2 dagen Hanoi en 2 dagen Halong bay, willen dan door voor ongeveer 2 dagen naar Ninh Binh . Wilde toch graag naar Hoi an en ben daar nu zeker van dus toch Danang. Van daar uit weet ik het niet meer ( misschien een tip?) en dan de laatste 4 dagen Saigon 16 nov terug naar Bangkok.
Alvast bedankt je bent echt een kei in antwoorden :dag:
met welke vlucht gaat je van saigon naar bangkok? ik ga die dag met airasia rond 18u naar bangkok! veel plezier daar
wij rond 17 uur jammer had leuk geweest.
Blijf je nog in bangkok wij gaan door naar ko lipe tot 25 nov. daarna nog een paar dagen bangkok. 29 nov. weer naar holland.
Veel plezier en misschien zien we elkaar nog.
Gr. Diana:vak02:
Ton heb je een prive bericht gestuurd.
Willen vliegen van hanoi naar Danang.
Later Danang of Hoi an naar Nha trang.
De rest met bus of trein willen de laatste 5, 6 dagen om en rond Saigon verblijven. Nog suggesties?
Gr. Diana >>>
op 16 november vlieg ik terug naar Belgie. Dus ik blijf 1 dag in Bangkok.
mijn vlucht van saigon naar bangkok is om 17u55 met air asia.
veel plezier!
Hallo Diana,
Teveel eer, maar toch bedankt.
Wat ik nu ga typen kan je waarschijnlijk weer aan het twijfelen brengen, maar heb geprobeerd om ook met je kind rekening te houden en met je wens voor natuur.
Hanoi, Halong Bay ( 2 dagen zeker doen al ben ik er geen voorstander van, maar met een kleine zijn de uren voor een dagtrip niet echt leuk)
Ninh binh zou ik wel Tam Co en Cuc Phuong National Park.
Zou proberen deze lokaties in een lus te nemen; dus Hanoi-Halong Bay-Tam Coc- Cuc Phuong park-Hanoi.
Danang/Hoi An overslaan.
In jouw periode kan het in Hoi An niet echt best weer zijn ( tyfonen ).
Niet het meest optimale weer met een kleine van 4 jaar.
ook de tijd is dan jammer.
Beter volgens mij meteen door naar Nha Trang.
Waarom?
- het weer
- Er zijn leuke boottochten te boeken langs diverse eilanden en voor de kleine gaan ze bijna allemaal langs een aquarium.
3 Monkey Island, word een show gegeven met hondjes en apen.
Het srand op dit eiland is super; gratis ligbedden met overkapping. De zee is zeer rustig en je kan de kleine goed in de gaten houden. er is verder echt niemand. Restaurant en winkels compleet bemand ; geweldig.
Kosten taxi naar de steiger vanaf het centrum vv 15 dollar en de boot 50 eurocent pp inclusief entree ( 2009 maart )
Vandaar naar Dalat met bus ( prijs prive is niet echt veel duurder )
watervallen, met kabelbaan naar pagode, boemeltrein naar bierflesjes pagode, watervallen, bergen, theeplantages enz
Dalat - Saigon
Saigon
City tour - Cu Chi? ( geen Coa Dai ), Vung Tau ( is een 1 dagtrip met de boot; kabelbaan, jezusbeeld ( met uitzicht over de stad en bergen en zee) enz.
Mekong Delta
Cai Be en Cai Rang.
Afhankelijk van budget in Can Tho Victoria hotel.
Mooi zwembad, dus leuk voor de kleine ( is wel aan de prijs; 200 dollar per kamer).
Anders Can Tho Golf hotel of nog wat goedkoper Ninh Kieu hotel( is een oost europees hotel ala 1970 ) .
Diana,
Ik denk dat dit kindvriendelijk is en ook enigzins je eigen wensen ook kan bevredigen.
Ik heb Hoi An er dus uit gelaten vanwege de tijd en klimaat.
Andere optie zou kunnen zijn om Dalat en Nha trang te skippen en bijv Hue en de Dmz te ontdekken?
Dit betekend wel veel natuur, veel geschiedenis ( de oorlog )en relatief veel bus ( georganiseerd ) of auto ( prive ).
Kan een optie zijn?
Ik hoop dat dit je enigszins kan helpen?
gr
Ton.
Ton heel erg bedankt weer. Ga het echt in overweging nemen.
Wij wisten van de tyfoons en wilde dus op het laatste moment beslissen of we naar hoi an ging.
Ben blij met je informatie en ga het zeker bespreken en plannen.
Nogmaals bedankt
Groetjes Diana :kus: