D.E.L.E. Officieel examen Spaans cursus

De D.E.L.E. examens komen er weer aan! :retard: Hulp nodig?

Erasmusplus organizeerd de D.E.L.E. voorbereidings lessen met beurs en financiële hulp voor de examinatie in November 2008.

Intensieve cursus van 4 maanden: Van 01.08.08 tot en met 31.11.2008
Intensieve cursus van 3 maanden: Van 01.09.08 tot en met 31.11.2008
Intensieve cursus van 2 maanden: Van 01.10.08 tot en met 31.11.2008

Met de beurs en financiële hulp van Erasmusplus word je geheel kosteloos gefinanceerd voor the kosten van de D.E.L.E. examen en de voorbereidings lessen.

Met de financiële hulp van Erasmusplus wordt je terugbetaald vanaf 25% tot aan 45% voor je retour vlucht naar Spanje.

Erasmusplus betaald je transfer van de Malaga vliegveld naar de school of haalt je op per auto vanaf Granada vliegveld.

Erasmusplus bied je ook nog een Toerisme bonus gift aan voor het bezoeken van monumenten in Granada.

Als je graag meer informatie wilt ga dan naar www.erasmusplus.com en vraag meer informatie aan!
:zon02:

Ik kan er niets aan doen, ik moet hier gewoon even op reageren…

Ik ben helemaal een voorstander van DELE en zo’n cursus in Andalucía klinkt geweldig, maar heel eerlijk… Een reclameboodschap voor een buitenlandse taal, waarin alle Nederlandse werkwoorden verkeerd vervoegd zijn, dat stoort mij toch behoorlijk.

Persoonlijk zou ik dan liever voor een andere organisatie kiezen.
Maar dat is mijn mening hoor.

:finger: Maar goed dat de lessen in het Spaans zijn dan!

Geniet met mate :wereld:

worden die DELE examens dan vaak gevraagd? of als je kunt bewijzen dat je al zoveel tijd Spaans studeert, is dat niet genoeg voor de meeste werkgevers, studies enz?

heej als iemand meer info wil over de DELE examens ga gewoon ff naar de volgende website:

bedankt!

Hoi,

Ik neem aan dat er maar een beperkt aantal beurzen/geld beschikbaar is?

Ik zit in de volgende situatie, ik studeer HBO vertaler Spaans bij de LOI(thuisstudie) en moet aan het eind van het jaar DELE nivo superior (het hoogste niveau) halen, om me goed voor te bereiden heb ik besloten een periode naar Spanje te gaan om zo’n preparatiecursus te doen. Echter moet ik mijn examen wel gewoon in utrecht doen.

1. Geven ze hier ook beurzen voor?
  2. Heeft iemand ervaringen/tips voor een goede school om zo’n voorbereindende cursus te doen (serieuze gekwalificeerde leraren en studenten die niet alleen voor de fun een Spaans cursusje doen)?

BVD

Hallo,

Je hoeft het examen niet in Utrecht te doen. In de meeste grote steden van Spanje kun je dit doen, evenals de voorbereidende examens.
Uiteraard weet je dat Superior heeeel erg pittig is.
Ik weet niet naar welke stad je voorkeur uitgaat. ik heb een groot aantal taalscholen bezocht, en zou je wat gedetailleerder kunnen adviseren.
In het algemeen zitten in de (voorbereidings)klassen voor Superior alleen erg goed gemotiveerde studenten… en je hebt gelijk, er zijn scholen en scholen.
Je zou alvast zeker je licht kunnen opsteken bij de scholen van Don Quijote en Babylon Idiomas.
Ze zullen je ook meer over mogelijke beurzen kunnen vertellen, maar verwacht daar niet te veel van.

piet meijers
moderator
www.pietmeijers.nl

Hallo Piet, bedankt voor de tips.

Voor LOI is het wel handiger het gewoon in Utrecht te doen vandaar.

Eisen voor taalschool:

• Moet liggen in gebied waar men daadwerkelijk goed Spaans spreekt en bij voorkeur niet Madrid, Barcelona of andere grote stad. Misschien is sommige gebieden in Andalusië optie?
  • Beetje lekker weer in Feb-April periode zal lekker zijn.
  • Een school die ook accommodatie kan regelen, accommodatie het liefst ook met internet maar dat moet anders misschien wel mobiel internet kunnen geregeld worden.
  • Goede school die echt aparte DELE programma heeft en niet gewoon wat extra lesjes geeft.