DELE examens..

Hallo allemaal,

Het lijkt me hartstikke gaaf om na mijn opleiding weer naar Malaga te gaan om verder spaans te leren, maar ik zag ook dat je DELE examens kan doen… Kan iemand mij erover vertellen wat dat precies is en hoe dat allemaal aan toe gaat op school daar in Spanje? Hoelang moet je ongeveer daar verblijven om een diploma te halen??
Wie heeft het gedaan of is er nu mee bezig?? Waar heb je het gedaan?? Wat zijn de kosten ongeveer??
Voor degene die het gehaald hebben, heb je nu baat bij met zo’n diploma??

Het zijn veel vragen, maar ik wil gewoon wat ervaringen van mensen!!!

Bedankt!!!
Groetjes Nicole

Hoi Nicole,

Het D.E.L.E. is een officieel examen Spaans voor anderstaligen. Voor informatie over dit examen, bezoek de website van **D.E.L.E. **(Diplomas de Español como Lengua Extranjera). Er zijn 3 niveaus waar je jezelf gewoon voor op kan geven, hier is geen toelatingstest voor nodig. Je kan dit examen in elke Spaanse provincie doen (zie de site).

Mijn ervaring is, dat er hier in Spanje zelf niet super veel gekeken wordt naar dit examen. Het is handig als het op je CV staat, maar uiteindelijk gaat het toch om hoe je het in de praktijk kan brengen (te beginnen mondeling). Maar het D.E.L.E. is zeker een goede basis, een goed begin om te kijken waar je niveau ligt.

Succes!

Laat je ons hier nog weten of je het gaat doen en zo ja waar en hoe het gegaan is?!

Liefs,
Carolina

Hallo Nicole,

Wat goed dat je DELE examens wil gaan doen! Voor mij is het een paar jaar geleden dat ik er 2 van de 3 deed, en het viel mij niet mee. Zal wel aan mijn leeftijd liggen …:drugged:

Op mijn site http://spaans.startbewijs.nl, in de eerste kolom een aparterubriek opgenomen “examenopleidingen spaans”.

Daar staat een link naar de exameneisen van Cervantes, en ook een aantal proefexamens, te tekst is spaans, maar je kunt schakelen naar engels.

Je zou om te beginnen al een aantal testen kunnen doen op http://spaanstesten.startbewijs.nl

Veel succes met de studie!

piet meijers
www.spanjeservice.nl