Heb het idee opgevat om in april/mei 4-8 weken naar Spanje om Spaans te leren, maar vooral ook om te genieten van cultuur, leuke mensen ontmoeten, lekker eten en natuurlijk beetje uitgaan…:))
De vraag is nu natuurlijk waar…? Sevilla klinkt prachtig, lekker klimaat voor april, maar is het niet te klein om je twee maanden te vermaken?? Madrid klinkt ook goed, maar verzuip je niet in zo’n grote stad? Valencia is mooi aan het strand, maar is het niet te toeristisch? En van Barcelona hoor ik ook goede verhalen, maar kan je daar wel goed Spaans leren of praten ze echt alleen maar Catelaans en hoe zit het qua zon daar in april?
Ik ben 25 jaar en al een tijdje afgestudeerd. Wil niet tussen allemaal 18-jarige pubers zitten… Maakt dit nog uit in de keuze van de stad? Lijkt me dat Salamanca dan een afrader is?
Veel vragen… misschien dat iemand tips heeft om me een eindje op weg te helpen? Thanx!
In April wordt er veel gefeest in Sevilla (de Feria) - super om mee te maken, maar het is dan lastig om je ook goed op een spaanse cursus te concentreren. Overigens is Sevilla een stad waar je je met gemak een half jaar zou kunnen vermaken - dus 4-8 weken moet zeker lukken. Vanuit Sevilla zijn leuke uitstapjes te maken naar Granada (Alhambra), Ronda, naar Cadiz (aan zee) en zelfs naar Marokko.
Andalusie is (wat mij betreft) zeker aan te bevelen boven Barcelona.
Madrid is echter ook een super leuke stad om naar toe te gaan. Ook daar zul je je geen moment vervelen. Als je een kamer en school vindt in het centrum, dan is alles op loopafstand en verzuip je echt niet in de grote stad.
Aanvullend aan de opmerkingen van Pelle. Goede ervaringen zijn te melden van Babylon Idiomas in Madrid . Geen school waar erg veel pubers zitten, meestal wat oudere leerlingen.
Zij kunnen ook heel goed het verblijf voor je regelen. Madrid is een superstad. Er wordt vrij zuiver Castilliaans gesproken, dat is een groot voordeel.