Cuba

Wat ik hier doe?

Genieten van de natuur, de mensen en het klimaat van Guatemala. (wonen,werken en leven in een Midden-Amerikaans land is je voelen als een God in Frankr… Italie zal Arturo zeggen :slight_smile:
Tevens informeer ik hier de reislustige mensen over Cuba en bied hun tevens reizen aan naar dit prachtige eiland.

Misschien jouw volgende reis een combinatie naar deze 2 landen?

Hey! Ik had wel mn geld over 4 verschillende plekken bewaard, en ja dat risico nam ik wel ja…
Guatamala lijkt me ook een mooi land… Zeker dat ik nog een keer die kant op ga! Het liefst wil ik dan voor een paar maanden gaan en als ik dan Cuba nog een keer kan bezoeken zal ik dat zeker doen! Weet je toevallig of er werk is voor verpleegkundigen daar? Ik zou het leuk vinden tijdelijk daar als verpleegkundige te gaan werken…
groetjes!

Verpleegkundigen kunnen als vrijwilliger altijd aan de slag. Guatemala is bekend om zijn vrijwilligersprojecten en er zijn zeker genoeg projecten waar ze verpleegkundigen kunnen gebruiken.

Echter het is moeilijk om betaald werk te vinden als verpleegkundige, daar je daarvoor óf uitgezonden voor moet zijn vanuit bijvoorbeeld Nederland (in dat geval wordt je ook betaald vanuit Nederland) óf je moet hier je werkvergunning aanvragen zodat je wel in een ziekenhuis kunt werken … en eerlijk gezegd denk ik dat ze je wel goed kunnen gebruiken.

Groetjes

hola amigo’s

net terug van een rondreis, weer terug in het koude nederland:(
ik wil graag in juli/augustus terug naar Cuba voor Spaanse les en heel wat avondjes in het Casa de la trova:yes:
iemand ervaring met een bepaalde organisatie?

daarna wil ik evt wel vrijwilligerswerk gaan doen, maar ik heb gehoord dat een europeaan alleen iets kan doen wat een cubaan zelf niet kan?

wie weet of deze info correct is en kan mij tips geven?

alvast bedankt

Remco,

Zie ook: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=21312
over vrijwilligerswerk.

Een tip? Leer Spaans in Guatemala (goedkoper dan in Cuba), doe daar ook vrijwilligerswerk en vertrek daarna voor 1,5 week naar Santiago de Cuba voor de avondjes in Casa de la Trova om je vakantie compleet te maken.

Zijn er dingen die een Europeaan wel kan en een Cubaan niet ?? Cubanen zijn ongelooflijk handig én vindingrijk…

bedankt, ik zal eens nadenken over guatamala (ook mooi)

ik bedoel dat een cubaan inprincipe altijd voorrang heeft qua werk aannemen tov bijv. ons als ‘buitenstaanders’ omdat hun van de staat altijd recht hebben op werk.
dat ze vindingrjk zijn, heb ik indd ondervonden…geweldig!

Het is in elk land heel moeilijk om aan werk te komen als je er geen staatsburgerschap hebt of geen verblijfsvergunning van dat land hebt. En het is helemaal moeilijk om dat in Cuba te bemachtigen :no: