Cuba off the road

Ik ga in september naar cuba, heb geboekt bij kuoni the cuba off the road rondreis, kan iemand mij hierover iets vertellen die ook deze rondreis heeft gemaakt?:dag:

Beste Colinda,

Hartelijk welkom op het Cuba Forum van wereldwijzer! Tof dat je naar Cuba op vakantie gaat!

Ik kan je helaas niets over de Kuoni reis vertellen, ben zelf nooit met Kuoni op reis geweest. Heb er wel goede dingen over gehoord. Ik hoop dat er hier iemand zal zijn die je zijn of haar persoonlijke ervaring over Kuoni kan vertellen.

Alvast een hele goede reis gewenst! Hoe lang ga je precies en waar ga je allemaal naartoe?

Liefs,
Carolina

De rondreis is 1 week, daarna nog een week strandverlenging in Varadero.Dit wordt ook onze 1e rondreis dus ben wel benieuwd wat ik allemaal kan verwachten.De rondreis is met een jeep en we mogen zelf rijden, heb je daar ook een internationaal rijbewijs voor nodig in Cuba?
http://www.kuoni.nl/autoreizen/cuba/cuba-off-the-road-west/ dit is de rondreis.

Gr. Colinda

Lekker hoor! Houd wel rekening met een ontzettende cultuurshock als je naar Varadero gaat…

Het internationaal rijbewijs is niet verplicht. Voor meer informatie, zie HIER. Lees ook even het stukje transport op deze pagina, erg nuttig. Het is een belgische site, maar dit geldt ook voor Nederland zo.

Liefs,
Carolina

Jeep: leuk! Maar let er wel op dat het erg heet kan zijn en dat je de hele tijd in de uitlaatgassen zit ook al is er weinig verkeer: auto’s braken er zwarte rook uit. Wij hebben op het laatste moment de jeep verruild voor een dichte auto. Pffft.

We zien het wel, welke rondreis heb jij gemaakt, en weet jij wat er waar is van de geldzaken in Cuba, iedereen heeft een ander verhaal, wel geld op kunnen nemen met mastercard of niet af alleen visa en kun je geld terug wisselen als je weer terug gaat.

Geld wisselen kan in cash (kan al op vliegveld zodra je aankomt) en in elk geval met Visa, vooropgesteld dat deze niet door een VS-bank is uitgegeven. . Terugwisselen kan altijd, je hebt dan wel koersverlies, maar dat is onvermijdelijk. Wij wisselden tegen 1,40 (aankoop van CUC) en 1,53 (verkoop van CUC bij vertrek). Met de CUC kun je alles, lokale pesos hebben we niet in onze handen gehad.

Onze rondreis was Havana (3 dagen en dat was wel genoeg), Vinales (2), Las Terrazzas (2), Trinidad (2), Santa Clara (2) en Varadero (4). Je legt er misschien naar verhouding niet veel kilometers af, maar reken op dubbele reistijd t.o.v. hier.