Ik ben al een tijd geintereseerd in het werken op een cruiseship, ik heb nu mijn opleiding tourism and leisure management afgerond en wil dus het liefst zo snel mogelijk aan het werk op een cruiseship. Toch lijkt dat niet zo makkelijk, concrete vacatures zijn moeilijk te vinden, ik heb wel verschillende organisaties gevonden waar je voor moet betalen en die zouden je dan verder helpen. Heeft iemand ervaring met zo’n organisatie?
Het liefst zou ik bij de Holland- America line werken bij de youth staff, kan ik daar ook gewoon zelf een bried naar sturen zonder via een organisatie die bemiddeld?
Hoi Valerie
Ik heb zelf gewerkt als youth staff bij Norwegian Cruise Lines, ik ben aangenomen via het recruitmentbureau Just Cruis’n maar je kan ook zelf op de site bij Norwegian Cruise Lines, daar staan de vacatures + een email adres waar je jouw cv naar toe kan sturen.
Ik heb zelf bij de Holland America-lijn gevaren, en heb gewoon rechtreeks bij het bedrijf gesolliciteerd.
mijn ervaring met bemiddelaars …waar je geld voor moet betalen…Het zijn uitzuigers en je moet ze niet vertrouwen. Iedereen wil op een mooi cruise schip varen, en er zijn veel bedrijven die daar misbuik van maken en een "open avond"organiseren, en waar je voor alleen veel geld naar binnen kan…
Niet doen!
Kijk op de sites van diverse rederijen, bel desnoods zelf met Personeelszaken, en stuur een CV en brief. Na een week, even opbellen of ze de brief gehad hebben. Staat wel zo geintereseerd. Dring jezelf op.
Cruisemaatschappijen zijn arrogant en denken dat ze iedereen kunnen krijgen. Beste is om dat ook met arrogantie te bestrijden.
Gratis stage aanvragen werkt ook heel goed. Dan ben je in ieder geval binnen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt , succes met solliciteren !:zon02: