In oktober willen mijn man en ik een rondreis Kenia boeken doen en daarna nog een weekje strand in Zanzibar.
Nou las ik op een site van vakantiebeoordelingen dat het toch nogal crimineel is, mensen die in 's nachts in een lodge overvallen zijn.
Is het echt zo gevaarlijk? En hoe zit het met het bereik van je GSM?
Wie kan mij hier iets over vertellen? groet Kejo.
Ik weet van 1 geval aan de zuidkust dat daar in januarie een strandlodge was overvallen, een op zichzelf staant incident, wel heel vervelend voor de betrokkenen.
Nairobi staat ook bekend als “Nai-robery”, maar dat wordt nu met succes flink aangepakt.
Een lodge overvallen in een wildpark… dat lijkt me sterk, zou kunnen als die buiten het park was natuurlijk, maar de bewaking is ook in de meeste lodges toch behoorlijk goed.
Tegen een roofoverval waar meerdere overvallers bij betrokken zijn, en die zeer zeldzaam zijn, kan niemand echt iets doen, ja, alles wat ze vragen gewoon afgeven en thuis claimen bij de verzekering.
Kleine kriminaliteit help je voorkomen door 's nachts een taxi te nemen en niet met waardevolle sieraden / geld open en bloot op straat te paraderen, logisch in een ontwikkelingsland.
Onveilig is Oost Afrika het echt niet, als je je bedenkt wat men hier met dieven doet… 1 keer heeft iemand geprobeert om een telefoon van me te stelen… de dief had al een autoband om en parafine was onderweg om hem levend te verbranden toen de politie de dief kwam redden. 7 jaar cel, zonder pardon.
Het GSM bereik is hier goed, alleen in de parken, daar heb je soms slecht bereik.
Kenya, bedankt voor de nuttige informatie. Ben gerustgesteld en heb er veel zin in!! groet Kejo.