Ik las pas dat het beste was als je op de luchthaven je auto ophaalt, je dan cijfers door moet krassen,zodat ze er geen misbruik van kunnen maken,maar ik weet niet meer waar ik het las,kan iemand me helpen?
Welke cijfers wil je door krassen?? Heb er niet van gehoord van dit.
Ben ook erg beniewd waar je dit las…? Een creditcard betaling is pas geldig wanneer er ook een fysieke handtekening op papier/bonnetje staat.
Groetjes uit de waaierige bush, hopelijk wat regen eind deze week :zon02:
Corné.
Waarschijnlijk bedoel je de CVV code van drie cijfers op de achterzijde van de kaart. Je kan een betaling doen zonder dat je de kaart fysiek vast hebt als je het kaartnummer, de vervaldatum en de CVV code weet. Die worden wel eens opgeschreven en gebruikt voor betalingen. Helaas is dat van die handtekening niet meer waar Corné, dat hoeft niet altijd, zeker niet nu de pincode op een creditcard standaard is geworden.
Ik zou de CVV code zeker niet doorkrassen, gewoon zorgen dat de kaart niet uit je zicht verdwijnt.
Je kunt idd een pincode gebruiken maar aan te raden is om altijd een copy/print/afschrift te laten ondertekenen of zelf te ondertekenen. Dan heb je altijd bewijs waarvoor je betaald/gedebiteerd hebt.
Pincode kun je niet beveiligen, de 3-cijferige code kun je idd wegkrassen, moet je die code (net als je pin…) niet vergeten natuurlijk :zon02:.
Groetjes uit donker Afrika,
Corné.
Amukela Game Lodge.
Dat is nou net iets wat voor ons onbegrijpelijk is in Zuid-Afrika. Vroeger moest je een handtekening plaatsen om een betaling met kredietkaart te valideren. Nu bestaat de pincode en als deze correct is ingevoerd, gaat de betaling door. Het toestelletje zal nooit een verkeerde code accepteren.
Het beste bewijs dus dat een betaling is doorgegaan, en bovendien nog wel onmiddellijk op de rekening staat. Waarom heeft men dan nog bijna overal een handtekening nodig??
Groetjes. Toetske
Toetske,
Dat is hier gewoon een kwestie van educatie door de werkgever. Sommige kaarten hebben geen pin, dus laten ze het personeel gewoon iedereen het bonnetje nog aftekenen. Hoeft men niet na te denken, dus kunnen ze niet in de fout gaan. Heel simpel…
Hier bij ons bij de Woolworth betaal ik met de pin en hoef de bon niet te tekenen, bij de Spar, moet ik wel tekenen als ik met pin betaald. Gewoon niet goed opgeleid personeel. Ja, dat is Afrika gewoon!
Hoi Toetske, de creditcard tussenpersoon die de ontvangsten van onze lodge afhandeld wanneer gasten met cc betalen staat er op dat onze gasten ook een handtekening zetten op de print-out.
Waarom er dan nog een handtekening nodig is? Extra controle, en je kunt nooit achteraf reclameren dat je er ‘niet voor getekend’ hebt. Maar je hebt gelijk, de pincode is de handtekening. Maar ik weet de pincode van mijn cc niet meer, en dan kan ik gewoon mijn handtekening zetten op het strookje wanneer we een auto bij Budget huren.
Groetjes uit miezerig Balule - heerlijk de eerste voorjaarsregens - :zon02:
Corné.
Amukela Game Lodge.
Hi Corné,
da’s ook weer nieuw voor mij dat je een handtekening mag zetten als je de pincode niet kent.
Wij hebben trouwens al vaker een kruisje gezet toen men na de pincode-betaling nog aandrong op een handtekening. Ofwel merkte men het niet eens of we kregen een korte blik van onbegrip. Meer stelt dat niet voor!
Groetjes uit een zonnig België, waarover we zeker niet klagen. Nadat we zo lang op de zomer moesten wachten, mag het nog wel even mooi blijven.
Ek is seker julle geniet die “goei reën” in Balule!
Bijkomend argument dat ik nog vergat te vermelden:
Bij betalingen met kredietkaart of gewone bankkaart moesten we bovenop de pincode ook nog een handtekening plaatsen. Op de honderden keren dat dit gedurende de laatste reizen gebeurde (ieder jaar sedert 2005) werd slechts 2 keer de handtekening op de kaart vergeleken met de handtekening op de “print-out”.
Groetjes. Toetske
Ach ja Toetske dat doen ze inderdaad niet in ZA. Daarom is het zo makkelijk om hier met iemand anders zijn kaart te bealen. Maar ik ken genoeg zaken die dat gelukkig wel doe .