Meerdere accommodaties vragen om creditcardgegevens voor aanbetaling

Hoi,

Ik ben inmiddels bezig met alle accommodaties te boeken.
Veel boek ik via tussenpersonen. Daar kun je in een beveiligde omgeving met je creditcard betalen.
Echter, ik heb ook een aantal accommodaties rechtstreeks geboekt. Van hen kreeg ik een formulier toegestuurd (pdf) waar ik alle creditcardgegevens in moet vullen (nummer, vervaldatum, naam, 3-cijferige code) en dan moet terugmailen.

Dit lijkt mij niet helemaal veilig. Het is niet zo dat ik de mensen van de accommodaties niet vertrouw (alhoewel je dat natuurlijk ook nooit weet, je kent ze immers niet persoonlijk) maar ‘onderweg’ kan de mail met de gegevens ook verkeerd terecht komen. Dus ik doe het liever niet.
Overmaken naar een Zuid Afrikaans bank kan niet altijd en schijnt heel erg duur te zijn.

Heeft iemand dit wel eens bij de hand gehad?

Wij hebben dit al een aantal keren moeten doen (bij bv Tembe en Thandeka) en zonder problemen verder.
Ik begrijp je bezorgdheid, en misschien is het de moeite waard accomodaties verder te bekijken (op dit forum of andere sites).
Wij kijken er niet meer vreemd van op.

Wij hebben ook een paar keer met een formulier cc gegevens verstrekt. Is goed gegaan. Maar waarom kijk je niet op Airb&b? Daar betaal je ook via een veilige omgeving en kom je bij de mensen thuis.

Dit is een normale procedure in ZA als je wilt boeken. Is echt geen probleem.