Ik heb het plan in oktober 2013 naar Zuid Afrika te gaan, naar het noordoostelijk gedeelte (zwaartepunt Limpopo, Krugerpark). Ik wil mijn accomodaties grotendeels vooraf boeken omdat ik er ter plekke geen tijd aan wil verliezen, en volgensmij is het in oktober ook redelijk druk. Ik vraag me af of het goed te doen is de accomodaties zelf te boeken, dat wil zeggen, niet door tussenkomst van een reisorganisatie. Wie heeft daar ervaring mee? Wat is gebruikelijk, geef je alleen je creditcardnummer door als een soort borg of moet er daadwerkelijk een gedeelte vooruit betaald worden? De reden dat ik zelf wil boeken is overigens dat ik verwacht hiermee een stuk goedkoper uit te zijn dan als ik een reisorganisatie inschakel. Als er iemand is die andere ervaringen heeft, hoor ik het graag.
Je kan makkelijk je accommodaties zelf boeken, vele doen dit. Bij sanparks kan in Kruger park boeken of wil je er net buiten, wel in een game park? Vaak moet je bij boeking 50% deposit al betalen om je boeking te bevestiging . Dmv van je creditcard. Is hier heel normaal en veilig.
Hoi Inri,
Accommodaties boeken in Zuid-Afrika gaat vaak via creditcard, evenals bijv. het Kruger park. Wanneer je boekt bij Ihlosi Travel: ben je niet duurder uit dan zelf regelen.
Veel plezier met voorbereidingen! Groetjes vanuit de bush,
Corné.
Voor onze reis komend voorjaar alles zelf geboekt, gaat prima. Het kost tijd maar geeft mij veel voorpret.
Betalingen met cc gaat goed, soms is het een wat langere weg dan je wellicht gewend bent. Betalingen wisselend, soms niks, soms alles, meestal een voorschot.
Of je goedkoper uit bent geen idee.
Succes!
Dank jullie voor deze informatie. De kosten zijn overigens niet mijn enige reden. Ik ben twee keer eerder in Zuid Afrika geweest en heb toen de accomodaties wel laten boeken door een organisatie omdat ik zelf onvoldoende tijd had om alles uit te zoeken te te regelen. Maar steeds waren er dan toch dingen waarbij die organisaties naar mijn idee steken hebben laten vallen (onmogelijke rij-afstand op één dag, accomodatie zonder eetgelegenheid redelijk in de buurt terwijl ze aangegeven hadden dat het wel zo was, etcetera…) waardoor ik me afvroeg waar ik ze eigenlijk voor ingehuurd had… Nu kan ik er gelukkig wel de tijd voor vrij maken en ik vind het ook leuk om het allemaal zelf uit te zoeken.