Ik heb een vraag over creditcards en misschien dat iemand het hier weet, want op Google kom ik geen echt antwoord tegen.
Van de zomer ga ik weer naar de VS en heb ook een Mastercard. Ik ben nog student en mijn inkomen geeft alleen recht op een bestedingslimiet van 500 euro.
Bij aanschaf van de kaart 3 jaar geleden is mij verteld dat ik hier dan wel geld op kon storten en zo de bestedingslimiet kon verhogen, maar dat het bedrag boven de limiet niet verzekerd zou zijn. (bijv 1000 euro erbij storten, bestedingslimiet dan van 1500 euro, maar verzekerd tot 500 euro)
Nu hoor ik in mijn omgeving dat dit wel gewoon verzekerd is!
Alleen de bank of MasterCard zelf (maar die zullen je terugsturen naar je bank) kan hier uitsluitsel over geven. De ‘truc’ die je omschrijft is trouwens wel mogelijk. Daarnaast… Als je al 3 jaar de kaart hebt en een perfecte kredietgeschiedenis hebt, kun je een poging wagen om limietverhoging aan te vragen.
In de algemene voorwaarden van MasterCard staat dat bijna alle aankopen volledig zijn verzekerd. De adder zit in potentie natuurlijk in dat bijna. Dat heeft echter niet zozeer te maken met het bedrag maar met het artikel (bederfbare goederen en nog wat zaken zijn niet verzekerd). Een aantal zaken zijn maar deels verzekerd (computer tot 750 euro, mobiele telefoon tot 250 eur0). Hoe ik het lees is dus het volledige bedrag verzekerd, ook als dat hoger is dan je bestedingslimiet!
Als je naar deze MasterCard Classic creditcard website gaat heb je niet alleen van de MasterCard, maar van alle creditcards praktisch alle gegevens op een rijtje. En als je twijfelt kun je natuurlijk ook nog altijd de helpdesk bellen inderdaad.