Hoogte borg autohuur

Hoi!

Als je een auto huurt wordt er een borg / waarborg beslag op je creditcard gelegd en wij gaan een goede 3 weken een auto huren.

Geen enkel idee, aan welk bedrag je moet denken, aldus hoeveel bedraagt zo’n borg beslag?

Groeten,
Bart

In mijn ervaring: men neemt je creditcard gegevens en haalt de borg daadwerkelijk uit je krediet zodra ze 'm nodig hebben. Zolang je 'm nog niet terug hebt gebracht, wordt er geen bedrag gereserveerd.

Dit was tenminste zo bij Discount Car Rental. Voor andere bedrijven: kijk in de algemene voorwaarden hoe hoog de borg is.

De afdruk van je credit card is de borg. Er wordt niet daadwerkelijk een bedrag van je rekening afgeschreven.

Hoi!

Het zou goed kunnen zijn dat ze een zogenaamde blanco slip van je creditcard maken, in dit geval kunnen ze achteraf een waarde invullen (altijd deze terug vragen!)

Echter als er een waarde aan borg bepaald wordt dan is deze gereserveerd van je limiet. Dus indien nodig hebben ze de zekerheid dat ze dat bedrag kunnen claimen. Het staat op je rekening en is nog van jou, maar het dient ter garantie dus je kunt er niets mee (een soort van beslag). Aldus dit heeft zeker invloed op je besteedbaar limiet! Dit bedrag kan honderden tot duizenden dollars bedragen.

Het klinkt vreemd maar de van toepassing zijnde algemene voorwaarden zijn veelal niet vooraf in te zien of slechts concept, misschien zijn er toch ervaringsdeskundigen.

Groeten,
Bart

Beslag op je CC = nihil. Borg wordt pas geïncasseerd als eronder wordt geclaimd.

De hoogte zal per auto en maatschappij verschillen maar toen wij voor 6 weken een grote RV huurden bedroeg de borg CAD$ 750 en die zijn doorgaans flink wat duurder dan een gewone auto. Hoger dan dat zal het waarschijnlijk dus niet zijn.

Rob

Beste Rob:

OK, bedankt het is voor mij duidelijk er wordt dus waarschijnlijk wel een bepaald bedrag aan borg gesteld, maar het is heden ter dage niet meer dermate hoog. Wat 20 jaar terug in de VS wel zo was.

In jou geval bedroeg dit CAD$750 en dit werd WEL van je besteedbaar limiet gereserveerd, maar daar heb jij NIETS van gemerkt. Maar in geval je jou besteedbaar limiet had overschreden en je ging eens tellen dan zou je tot uitgaven komen ter maximale hoogte van je besteedbaar limiet minus CAD$750 … aldus niet af geschreven maar wel gereserveerd voor in het geval nodig.

Overigens zolang zij die reservering (autorisatie) niet intrekken blijft deze staan, ik meen (dit weet ik niet zeker) dat zij hier 3 maanden voor hebben om deze te annuleren of te claimen (incasseren).

Groeten,
Bart

Nee, zelfs dat niet. Er werd een afdruk van m’n CC gemaakt op een speciaal formulier waarin stond dat de borg CAD$ 750 bedroeg. Moest ook ondertekend worden.Dat formulier is bij de verhuurmaatschappij gebleven en niet aangemeld bij de CC maatschappij (wel werd er gecontroleerd of mijn CC in orde was). In feite geef je dus een volmacht die gemaximeerd is tot CAD$ 750 zonder dat dit beslag legt op je limiet. (Werkt dus iets anders dan een borgstelling die een bank namens jou afgeeft). Nadat wij de camper hadden teruggebracht en hij in orde was bevonden hebben we het formulier ook ongewijzigd teruggekregen.

Ik heb later op mijn afschriften dit bedrag ook niet teruggezien (wat wel het geval zou moeten zijn als ze het hadden aangemeld).

Rob

1 like

Zoals al vermeld wordt er geen beslag meer gelegd op het tegoed van je credit card. De verhuurder vraagt nog slechts om autorisatie, maar dit heeft geen enkele invloed op je bestedingslimiet.

Wat vrij standaard is is dat er een pre-authorisation wordt gedaan. Het verhuur bedrijf ‘reserveert’ als het ware het hele huur bedrag op je creditcard. Stel dat je een bestedingslimiet hebt van 1000 euro en de huur is 800, dan kan je daarna nog maar max 200 euro uitgeven op je kaart.
Bij het inleveren van je auto kan je dan alsnog cash betalen en dan wordt de pre-authorisation van je kaart afgehaald. Vanaf dat moment heb je weer je volledige bestedingslimiet tot je beschikking. Ook al hebben er twee transacties op je kaart plaats gevonden, in je overzicht van je credit card zie je hier niets van terug.

Wat dat betreft altijd slim plannen wat je met welke kaart doet. Als je met z’n tweeen bent kan ik me voorstellen dat je de ene gebruikt voor de auto huur en de ander om hotels te reserveren/betalen.

Bij mij werd er niets op de credit card gereserveerd. Wel een pre-authorisatie gegeven, nog steeds mijn volledige bestedingslimiet.