Borg huurauto

Hallo allemaal, ik ben inmiddels heel wat wijzer over Argentinie. maar toch nog een vraag. we gaan op 2 locaties met een huurauto op pad. Heb vernomen dat er een gigantische borg wordt gevraagd van 4000,00 euro op je creditcard. Ter info; we hebben een mastercard bij de Rabo. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Volgens mij bedoelt degene die jou geïnformeerd heeft 4000 pesos (€ 750) niet 4000 euro.

Wij verhuren hier veel auto´s en een “franquica” (borg) van tussen de 2500 en 5000 is gewoon voor standaard auto´s. De borgsom hangt af van de verhuurder en van het model wat je huurt. Overigens kun je die borgsom vaak verlagen door iets bij te betalen, een soort verlaging van de eigen risico (“un seguro que reduce el monto de la franquicia”). Informeer hier maar eens naar bij je verhuurder.

groet,

Jan

1 like

hmmm dat verklaart veel. het gaat om een golf dus dat is een vrij normale auto. bedankt voor de info! Hoef ik geen lastig gesprek bij de bank te voeren :slight_smile:

En via je creditcard betaal je je borg niet, je reserveert alleen de betaling. Het bedrag gaat niet van je rekening af (dus geen rente, kosten, etc), de bestedingsruimte wordt alleen verlaagd zodat het bedrag indien nodig zou kunnen worden afgeschreven. Goedkope optie dus want je houdt je geld in je zak!

Je hebt een paar websites waar ze wel over dit soort dingen vertellen, ook in de blogs. Volgende website is wel een goede: http://www.aanvragencreditcard.net/visa-greencard/. Wel even doorklikken naar uitgebreide specificaties voor het volledige overzicht.

1 like