Hallo!
23 januari vertrek ik naar Peru, en van daaruit reis ik naar Bolivia en Brazilië( de reis gaat ongeveer 4 maanden duren). Ik had een Visa ‘The World Card’ aangevraagd, maar die krijg ik niet… :frown:
Dus mijn vraag is: Overleef ik het zonder creditcard?!
En zo nee, weet iemand een alternatief of oplossing?? Alvast bedankt!
Groetjes, Elfi
Ik heb ook geen visakaart…althans ik gebruik ze hier niet…een gewone bankkaart met mastercard of maestro functie kan je hier overal gebruiken om geld af te halen of te betalen.
ik ben nu in La Paz in Bolivia en me kaart wordt nu al twee dagen geweigerd. het lijkt iets tijdelijks en dat heb ik ook van andere reizigers gehoord, dat ze soms geweigerd worden via de bank. en ik ben dus heeeel blij dat ik me mastercard bij me had, die was trouwens heel makkelijk aan te vragen en probeer anders via je ouders een gedeelde kaart aan te vragen. en ook als één zou worden gejat, ben je heel blij dat je wel aan geld kan komen aan de andere kant van de wereld.
dus ik zou het wel aanraden.
succes Marijke
Gebruik een combinatie van cash (een paar honderd dollar voor noodgevallen), pinpas, en een creditcard (Mastercard). En eventueel travellers cheques al kan het moeilijk zijn om die in te wisselen (vinden veel mensen, maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad in Peru, Bolivia of Brazilië).
Uiteraard altijd heel goed letten op die waardevolle spullen en ze het liefst verspreid verstoppen; mocht het ene gejat worden / kwijt raken, dan heb je altijd nog het andere. En daarom gebruik ik op lange reizen toch wel graag travellers cheques in ieder geval voor een paar honderd dollar; als die gejat worden krijg je ze vergoed.
Meer reistips vind je hieronder in mijn ‘handtekening’.
En let op dat Brazilië een stuk duurder is dan Peru en Bolivia! (bijna 2x zo duur). Maar wel ook weer heel anders en supermooi. Mocht je nog specifieke vragen hebben, post ze maar hier in dit onderwerp, dan zie ik dat vanzelf in mijn mail.
¡Buen viaje! / Boa viagem!
Cécile