Costa Rica

Hallo!

Ik vertrek 1 oktober voor een half jaar naar Costa Rica. ik ga eerste vrijwilligerswerk doen en daarna rondreizen

Wie weet er leuke (goedkope) backpackers accommodatie? En heb je handige tips/ervaringen? Wat moet ik absoluut gaan zien daar? wat moet ik zeker meenemen etc etc?

alvast bedankt!
Marieke

Ik vertrek 26 september naar San José. Ik ga vervolgens in Cartago, 80 km ten oosten van San José, een spaanse cursus volgen gedurende drie weken. Daarna wil ik even CR bekijken en vervolgens doorvliegen naar Ecuador/Peru/Bolivia.
De spaanse school heet montana linda en heeft ook een goedkope jeugdherberg vanaf ca 8 euro per nacht. Op de site (www.montanalinda.com) is trouwens ook het een en ander over de omgeving van Cartago te vinden (koffieplantage-rondleidingen, watervallen, nat parken, paardrijden, etc)
Verder ga ik mijn vriendin opzoeken, die helemaal in Puerto Viejo de Talamanca stage loopt. Het schijnt daar geweldig te zijn. Echte caribische cultuur met rastamensen en bribri-indianen, heel uniek. Over een maand weet ik hier meer over te vertellen. Ze gaat namelijk over 10 dagen daarheen.
Verder ben ik zelf net begonnen met “inlezen” over CR, dus ben ook benieuwd naar of jij wat tips hebt voor mij.

We houden contact,

Groetjes Willem

He Marieke.

Ik vlieg 1 oktober met Iberia naar Guatemala en ik ga daar eerst Spaans studeren om daarna door Midden-Amerika rond te reizen. Met welke maatschappij vlieg jij en moet je ook via Miami?

Ciao