Hoi allemaal!
Ik ben Fleur, 17 jaar en doe volgend jaar eindexamen. Ik spaar al een aantal jaar om in het jaar na mijn examen te gaan reizen. Een van mijn voornaamste doelen is het leren (spreken) van Spaans. Ik zou later graag twee moderne vreemde talen goed willen kunnen spreken, te weten Engels en Spaans, ook met mijn vervolgstudie in het achterhoofd. Graag zou ik een cursus van 2 maanden willen doen. Ik zit telkens met Costa Rica in mijn hoofd: dit lijkt me een machtig mooi land, klein, prachtige natuur, etc. Heeft iemand ervaring met een verblijf van 2 maanden of langer hier of misschien wel een cursus Spaans? Misschien is het wel helemaal niks en zeggen jullie: Begin lekker in Spanje (bijv. Barcelona) en vertrek daarna naar het ‘ruigere’ Zuid-Amerika.
Ik zal nog iets vertellen over mijn reiservaring: op mijn 5e heb ik een jaar op de Antillen gewoond. Daarnaast heb ik vooral veel gereisd in Europa, met name stedentrips. Ik ben een ervaren vlieger. Ik heb redelijk wat contacten in het buitenland: familie in Australië en Alaska, vrienden in Italië, Bulgarije, Indonesië, kennissen in Israel, Ijsland, etc. Deze zomer vertrek ik voor 3 weken zonder ouders naar Israel, met een groep jongeren van over de hele wereld (geen religieuze achtergrond, wordt georganiseerd door een stichting vergelijkbaar met The Rotary). Volgend jaar zou ik graag Peru aanvragen en daarna doorgaan naar Costa Rica. Ik heb, zoals jullie vast wel begrijpen, geen groot budget: het wordt dus backpacken.
Na Costa Rica zou ik nog wat door Zuid-Amerika willen reizen, bijvoorbeeld El Salvador en Nicaragua. Zijn dit landen die makkelijk te bereizen zijn alleen? Of is een (internet)maatje zoeken verstandiger? Ook wil ik tijdens mijn verblijf in Costa Rica (als dat doorgaat, als…) wat werken. Tips daarover zijn uiteraard ook te allen tijden welkom!
Daarna zou ik de grote oversteek naar Azië willen maken: Beginnen in Australië, familiebezoek, dan naar Indonesië en wellicht nog Thailand. Als afsluiting zit ik denken aan Jordanië/weer Israël: dat hangt ook af van hoe het komende zomer bevalt en wie ik allemaal ontmoet.
Dit is mijn droomreis, waar ik het grootste gedeelte van de dag over fantaseer (oké, dat is overdreven, haha). Het is wat vroeg van tevoren, maar ik wil mezelf het plezier van de voorbereiding zo lang mogelijk gunnen en kijk als een gek vooruit naar m’n eindexamen! Ik ben benieuwd wat jullie ervaren reizigers zeggen: onrealistisch, te duur, gevaarlijk, niet uitvoerbaar wat betreft weersomstandigheden (daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht…)? Waarschijnlijk zal mijn droomreis nooit zo worden als ik me inbeeld! Alle tips zijn welkom, wb verblijf, werk, cursus, etc.
Hopelijk kunnen jullie me helpen!
Groetjes,
Fleur