Costa Rica of Maleisie!?

Beste reisgenoten!

Met 4 vriendinnen willen we een maand op vakantie. We zitten nu alleen te twijfelen tussen Costa Rica en Maleisie! We hebben al veel opgezocht, maar vinden het nog steeds moeilijk om een keuze te maken.

Zijn er mensen die beide landen bezocht hebben en welk land zou je ons aanbevelen? (ook al zijn beide landen natuurlijk de moeite waard om te bezoeken!!!) Zou je er ook bij kunnen zetten waarom?

alvast super bedankt!!! :slight_smile:

Hallo,

Het zijn iid beide landen zeer de moeite waard om te bezoeken, maar dat vinden jullie denk ik ook, anders had je die keuze niet gemaakt.
Ik ben in beide landen geweest, wel lang geleden, laat ik daar duidelijk in zijn! Maleisie is een moslimland met ook een moslim cultuur en dat bedoel ik niet negatief, maar het is gewoon zo. Costa Rica is nogal gericht op Amerikaans en westers toerisme, ook geen oordeel, maar dat is mij opgevallen.
Ik vond Costa Rica vrij duur, Maleisie goedkoper. In beide landen wordt behoorlijk goed Engels gesproken.
Het eten in Maleisie vond ik veel lekkerder en gevarieerder dan in Costa Rica. De flora en fauna vond ik in Costa Rica weer veel mooier en interessanter. In Maleisie kun je makkelijker en goedkoper in een hutje op het strand verblijven en Costa Rica heb je veel meer natuur en wouden om te verblijven.

Wat denk ik ook heel belangrijk is, om te kijken wanneer je gaat ivm de regen in Costa Rica, in de regentijd is het rustiger qua toeristen, maar dus af en toe behoorlijk nat en in sommige gebieden kun je dan niet komen. In Maleisie zul ook wel een natte periode hebben, ik heb daar toen niets van gemerkt. Ik vond overigens de regentijd in Cost Rica (november) meevallen.

Zomaar wat gedachten en ervaringen los uit de pols, als ik het nog een zou kunnen doen, zou ik Costa Rica kiezen, ik ben gek op beesten en natuur, dat vond ik overweldigend in Costa Rica, maar alles is duurder.

Succes en fijne vakantie, dat wordt het in elk geval!!
Groetjes,
sandra