Wij gaan dit jaar naar Costa Rica en hebben Koning Aap op dit moment op het oog als reisbureau. Hierover lees je nogal wat negatieve berichten (wel oude berichten uit 2007, 2008). Nu zijn we een paar jaar verder en was mijn vraag of iemand onlangs nog (positieve en/of negatieve) ervaring heeft gehad met Koning Aap op Costa Rica…??
Er zijn diverse reisbureau´s die groepsreizen naar Costa Rica aanbieden.
Costa Rica leent zich echter prima om individueel met een huurauto
te verkennen. Zo kun je je eigen reisritme invullen, stoppen waar je wilt en
de reis samenstellen met die locaties die je graag wilt bezoeken.
@Johan, Bedankt voor je reactie. Wij hebben e.e.a. al afgewogen en Koning Aap komt er voor ons het beste uit (combinatie reisprogramma en datum). Zelf rijden met huurauto hebben we niet overwogen omdat we dit niet van plan zijn om te gaan doen. Voor ons liever georganiseerd want dat bevalt ons al jaren prima.
Graag andere ervaringen nog.
Ik ken eigenlijk geen problemen met AAP al vind ik de reis niet creatief en redelijk seizoensgevoelig. Dag 1,2,14,15,16 zijn niet bijster interessant te noemen en zit je op dag 3 maarliefst 7 uur in een bus, pak daarbij dat je niet je eigen vlucht(tarief) kunt kiezen. Niet alle plezier/drama ligt in handen van de reisorganisatie, maar ik zou net zoals Johan zegt je eigen vlucht kiezen, een auto huren en op pad gaan; een stuk leuker, een stuk goedkoper.
Ik zou vooral navraag doen over de hotels die AAP boekt, veel klachten hebben namelijk betrekking op de locatie en de prijs/kwaliteit verhouding daarvan en de bereikbaarheid van uitstapjes.