Zijn hier meer mensen die op een woensdag naar gambia gaan met corendon? Tot halve wege december zijn de vluchten op de woensdag geannuleerd…Nou gaan wij 9 januari…maar hoop toch wel dat ze dan gaan…want wat het alternatief dan…
Op het Gambiaprikbord is hier al meer over geschreven.
Op zich zat het er dik in dat er vluchten geannuleerd werden, want acht vluchten met diverse maatschappijen per week naar Gambia dat is veel te veel.
Ook Arkefly biedt er vaak eerst meer aan en dan worden later de vluchten weer geannuleerd. Dit jaar in ons voordeel, maar het kan ook anders uitpakken. Ik wacht nog even met boeken, zodat ik toch wat meer zekerheid heb en ga toch niet met Corendon, want die bieden mijn hotel niet aan.
Wat ik begreep was het alternatief één of twee dagen eerder of later en anders geld terug.
Laten we hopen dat het niet nodig is.
Even de site van Corendon nagekeken en het blijkt dat ze vanaf januari terug op woensdag vertrekken.
Hierbij de site waar je vertrek en terugvlucht kunt uitproberen.
De vluchten van Corendon naar Gambia is vrij nieuw en tot zover heb ik nergens kunnen uitmaken of een maaltijd aan boord inbegrepen is of dat er voor betaald moet worden.
Aangezien het toch een vlucht van meer dan 6 uur is ,dacht ik dat een maaltijd in de prijs van de vliegticket inbegrepen is. Iemand die het weet ?
Hahaha dat dacht je…niets is inbegrepen, trouwens…nergens is dat meer het geval, misschien wel bij lijndiensten maar bij charters moet je alles betalen.
Wij hadden 4 uur vertraging en dan schijn je recht te hebben op verzorging…wij kregen een kopje koffie of thee gratis. Verder waren er op de terugvlucht geen warme maaltijden meer. Alles was op de heenweg al verkocht en in Gambia hebben ze geen catering…broodjes dus.
Ik vrees dat je bij geen enkele charter nog iets gratis krijgt, anders kunnen ze natuurlijk die prijzen nooit zo laag houden.
Helaas Piair.
Bij deze vluchten krijg je niks meer gratis hoor. Alles mag je betalen en de prijzen zijn nog flink ook. Wij hebben ook het een en ander gehoord ja betreffende Corendon. Ik hoor het volgende week wel kennisen van ons komen terug van Gambia met Corendon. Dus ik ben benieuwd. Wij gaan eind januari ook met Corendon alleen op de maandag. Het was voor ons de prijs die de doorslag gaf.
We laten het het maar gebeuren. En bevalt het niet dan maar weer terug naar Sunweb of een ander. Er zijn er genoeg die Gambia aanbieden. Je moet er alleen op tijd bij zijn. En met optijd bij zijn bedoel ik dan. Gambia kan nog wel eens schelen in prijs met bepaalde tijden. En dan kan het je zomaar een paar honderd euro schelen
Nergens op de site van Corendon wordt melding gemaakt van gratis eten of drinken,hetgeen ook mijn vermoeden was,maar op zulke lange vlucht zou je toch anders verwachten.Nee dus. Nu is het uiteraard zo dat op transatlantische of transcontinentale lijnvluchten de gratis maaltijden in de prijs inbegrepen zijn en dat je er voor betaalt,of je nu er van eet of niet.
Idd, bij Corendon geen maaltijden ( wel tegen betaling natuurlijk ;-)).Maar volgens mij heb je sowieso recht op een vergoeding als je meer dan drie uur vertraging hebt. Dat kan oplopen tot 600 euro. Moeite van het uitzoeken waard lijkt me
Tja, het was mistig op schiphol en daarom de hele dag vertraging, mist is overmacht ( jammer he, ik had het natuurlijk meteen uitgezocht). Recht op verzorging hadden we dus en dat hebben ze gegeven, wel het minimale ( koffie of thee) maar ach, voor die prijs vind ik Corendon nog steeds een goede maatschappij.
Je krijg geen maaltijd in het vliegtuig, ik ben vorige week gevlogen. Je kunt wel voor 7,50 een maaltijd kopen.
Arkefly heeft het nog lange tijd volgehouden. Oók toen er werd aangekondigd dat je niets meer bij de prijs in kreeg werd er toch nog koffie en thee geschonken en zelfs maaltijden geserveerd. Dat is bij hen ook afgelopen. Bij iedere maatschappij moet je tegenwoordig betalen. Het is wel jammer dat het zelfs voor koffie en thee moet… Heb er zelf geen enkel probleem mee om een paar blikjes fris mee te nemen en een zak krentenbollen. Maar een bak koffie moet eraf kunnen volgens mij.