Kan je met een enkele reis per vliegtuig van Amsterdam naar Banjul / Dakar vliegen of moet je persé een retourticket hebben?
Ik wil ongeveer 3 maanden blijven en pas daar een ticket terug kopen naar NL in Dakar of Banjul (net waar 't goedkoopste is).
Ik weet niet of je een enkele reis kunt kopen, maar bij Travelpoort kan veel, dat weet ik wel.
Ook kun je een open ticket kopen en dan in Gambia zien wanneer je teruggaat.
Misschien heb je hier iets aan!
Precies wat Lighthouse zegt. Een open ticket is het handigst en dat kan in ieder geval. Bepaal je ook zelf wanneer je gebruik maakt van je retourticket.
Even bellen met TravelPoort want online is dat lastig te regelen.
Heb vanochtend gebeld.
Bij Travelpoort zou het dan uitkomen op 742, 50 euro (open ticket A’dam - Banjul).
Als ik 2 enkeltjes neem ben ik totaal 544,12 euro kwijt.
A’dam - Dakar 312,12 euro
Banjul - A’dam 232 euro
Nadeel is dat ik van de laatste niet de datum kan veranderen.
Moeilijk, moeilijk. Ik denk dat het het open ticket wordt aangezien je voor 198,38 euro (het verschil) geen ticket kan kopen.
kijk even bij Corendon enkele reis aldaar 199 euro naar Gambia. Misschien kan je een open ticket kopen daar succes
Thanx allemaal voor jullie reacties.
Ik had al bij Corendon gekeken. Voor 199 euro gaat niet in december. Wel voor 229 euro (+ alle kosten kom ik uit op 232 euro).
Het wordt uiteindelijk toch Travelpoort.
Ik had net nog Arkefly gebeld (want Travelpoort vliegt met Arkefly) aangezien het daar goedkoper is maar dan kan je de datum niet wijzigen. Die medewerkster wilde niet geloven dat het bij Travelpoort wel kon (zegt ze ik zou het nog maar even goed navragen pffffff).
En klopt het dat je bij Arkefly (economy class) je drankje en eten zelf moet betalen? Sorry maar dit vind ik echt belachelijk als je al 684 euro betaald hebt ![]()
![]()
![]()
![]()
en je 6 uur in het vliegtuig moet zitten!
Bij Transavia moet dit al langer, maar bij Arkefly moet je nu ook alles betalen aan boord.
Zelfs als je water voor medicatie vraagt, moet je het nog betalen en goedkoop is het zeker niet.
daarnaast is arke echt onbetrouwbaar, al 3x slechte ervaring gehad met arke (ben nog meer tevreden over ryan air!!!)
Kan je met Ryanair dan naar Gambia??
Het is nu al te laat want ik ga al met Arke. Het is omdat Travelpoort hier alleen van gebruikt maakt anders had ik dat echt niet gedaan (aangezien er niet eens 1 drankje afkan en je geen eens eten krijgt sorry maar ik vind dit nog steeds heel erg raar als je 8 uur in een vliegtuig moet zitten). K vlieg liever met Royal Air Maroc (naar Senegal dan). Jammergenoeg zijn die nu iets duurder.
Ryan-air vliegt niet op Gambia hoor, echt niet.
Daarbij stap ik dus weer niet in een vliegtuig van Ryan-air, maar dat is persoonlijk.
Dat zelfde gevoel blijf ik ook bij Corendon houden, want waarom zijn er zoveel reisbureaus, die hen niet willen aanbieden. Ik heb wel antwoorden gekregen en daardoor blijft bij mij de twijfel staan, zeker als ik op het prikbord al gelezen heb dat de eerste oktobervluchten geannuleerd zijn.
Daarnaast biedt Corendon mijn hotel niet aan, dus dan zit ik daar weer mee.
Normaal vloog Travelpoort altijd ook wel met Transavia, maar ik had al het idee dat dat geschrapt was. Bij hen krijg je al langer geen eten en drinken meer, bij Arke is dat korter geleden ingesteld. Zelf zijn we aan het rekenen geweest en hebben gekozen om een ‘klasse’ duurder te vliegen, dan zit het er wel bij en met je extra bagage en kosten voor eten en drinken kan dat beslist wel uit. Moet je er wel op tijd bij zijn, want later worden die stoelen wel weer erg duur.
Ik moet trouwens nog zien of zij hun vluchten wel vol gaan krijgen, want dit jaar moesten we ook al omboeken.
Je kunt ook met Brussel Airlines vliegen en dan mag je meer bagage meenemen en Air Maroc heb je ook nog, maar dan zit je met een overstap. Ook lees ik vrij veel over vliegen via Engeland, maar ik kies zelf toch maar voor de rechtstreekse weg, ook al is dat dan wellicht duurder.
Het blijft soms lastig, want goedkoop is anders.
Zo wil ik graag in februari / maart weer naar Gambia, maar zoals het nu is, wordt dat alleen en dus ook veel duurder, waar ik niet blij mee ben. Maar je hebt gewoon geen keuze.
(Ik zit trouwens nooit acht uren in het vliegtuig om in Gambia te komen hoor, nog nooit gehad.)
Oh ik dacht dat het zo’n 6 uur vliegen was en ik heb een tussenstop van 2 uur op de Kaapverdie waarbij je in het vliegtuig moet blijven vandaar die 8 uur. Ja tis helaas niet goedkoop om naar Gambia/Senegal te gaan.
Ik heb een open ticket dus die zijn ook al weer duurder. Met Royal Air Maroc heb je inderdaad een tussenstop (in Casablanca) maar ik heb dat nooit erg gevonden. Je vliegt 3 uurtjes, stapt over en vliegt weer 3 uurtjes. Je bent er zo lijkt het wel. Vooral als je 's nachts vliegt. Doe je ff een dutje, je wordt wakker en je bent er. Hopelijk krijgen ze het vliegtuig vol en hoeft er niet omgeboekt te worden.
Je hebt gelijk, het wordt nu gecombineerd met Kaap Verdie en dan duurt het langer. Misschien kun je qua stoel nog upgraden, voor ons kon het financeel beslist wel uit.
Goede reis, Lighthouse
Banjul is goedkoper dan Dakar en bij Corendon.nl kan je het goedkoopst een ticket boeken, ook enkele reizen.
voor alleen een vlucht zonder hotel klik je linksboven op het vliegtuig icoontje