Controle injecties bij aankomst/terugkeer?

Beste,

ik ben zoals het hoort paar dagen terug tegen vanalles en nog wat ingeënt omdat ik deze zomer naar Peru ga.

Echter, mijn portefeuille is gestolen. Daarin zat ook dat boekje dat je na je injecties meekrijgt van de dokter. Nu weet ik niet goed wat te doen…

Wordt er in Peru gecontroleerd bij aankomst/vertrek? Wordt er bij vertrek/aankomst in de EU gecontroleerd?
Ik heb namelijk geen ervaring met reizen buiten de EU.

Ik heb dit ook in het Reiscafé-onderdeel gepost: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=392365#post392365 . Daar staat het wat duidelijker uitgelegd.

In de hoop dat jullie me wat kunnen helpen!
Dank bij voorbaat en met vriendelijke groet,

Leckx.

Geen zorg. Wordt niet gecontroleerd, niet in Peru noch in Nederland. Er valt ook niets te controleren omdat er geen enkele verplichting is.

Bent u dat 100% zeker? Dat zou namelijk goed nieuws zijn, want dan moet al die rompslomp niet doorgaan.

Bedankt voor uw reactie in elk geval.

Nog nooit controles gehad wat dat betreft !Ik dacht wel dat die “gele koorts” injectie wel verplicht was !

Hoi,

Omdat ikzelf deze zomer ok naar Peru ga, al het e.e.a. opgezocht wat betreft inentingen. Er wordt wel wat aanbevoln, maar niets is verplicht. Dus hebben ze ook niets te controleren. En ik vraag me af of ze het uberhaupt wel doen. Ben ik Afrika geweest, waar gele koorts verplicht is, maar er heeft nooit iemand naar gevraagd. Je doet het natuurlijk ook voor jezelf!

Groet Sanne

Net terug uit peru en geen controles gehad!

Dit klopt, maar volgens mij hebben ze deze controle in Peru niet (in Bolivia wel misschien?). Moet uit te zoeken zijn.

Hola!