Contact maken

Hai,

Volgend jaar ga ik na het halen van mijn vwodiploma denk ongeveer 9 maanden rondreizen door Azië, Australië, Nieuw-Zeeland en Amerika. Nou vraag ik me af wat de beste manier is om in contact te komen met medereizigers. Ik ga alleen op reis, maar zou het natuurlijk leuk vinden om onderweg vrienden te maken waarmee ik misschien een stukje samen kan reizen. Ik ben benieuwd hoe en waar je de meeste kans hebt om leeftijdsgenoten tegen te komen.

Alvast bedankt! groetjes Anke

Zeker in Australie en Nieuwzeeland zul je meer dan genoeg andere backpackers tegenkomen die alleen zijn vertrokken. Zeker in een hostel zul je mensen tegen komen, overdag niet zo snel maar 's avonds in de keuken of woon/tv kamer wel. Als je in een dorm-room slaapt, en dat doe je die zijn het goedkoopst, kom je makkelijk in contact met meer mensen.

Je komt vanzelf iemand of een paar mensen tegen met wie je wilt reizen, en voorduren komt er iemand bij, gaat iemand weer weg tot het moment dat jij links wil en zij rechts. Dan ga jij weer alleen verder en kom je wel weer iemand tegen.

Helemaal waar! Vooral backpackers zijn heel open dus je ontmoet genoeg mensen onderweg.