Computer/internet in Japan

Vraagje: Op de sites van de hotels die ik geboekt heb voor onze rondreis in juli las ik dat draadloos internet in Japan zeldzaam is en dat je dus een kabeltje in je computer moet pluggen. Weet iemand van jullie of dat kabeltje zo in een Nederlandse computer past? Voor de duidelijkheid: ik heb een Macbook pro en die wil ik meenemen op reis… Scheelt een hoop telefoonkosten als ik gewoon kan mailen naar het thuisfront!

Hallo,

Wij hebben vorig jaar een rondreis door Japan gemaakt en hebben daarbij in verschillende hotels overnacht.
1 hotel in Hakone had geen gratis internettoegang.
In zowat elk hotel zit een vaste kabelaansluiting die je gewoon in je laptop of macbook kunt prikken.
Neem wel een kabeltje mee want een heel enkele keer is er niet in voorzien.
Je kunt gratis gebruik maken van de internetverbinding.
De verbindingen zijn redelijk snel was onze ervaring.

Gr. Jan

Je eigen netwerk-kabel meenemen is inderdaad handig. Aansluiting is hetzelfde. Of het gratis is hangt van het hotel af. (Gratis) WIFI kom je bijna alleen tegen in cafés en dergelijke.

In de hotels waar ik ben geweest was een kabel altijd voorhanden, of anders op verzoek bij de receptie te lenen. Toch heb ik ook altijd zelf nog een kabeltje bij me, soms zijn de kabels aan de korte kant, of zit er een brakke connector aan. Better safe than sorry.

Wifi is op hotelkamers (in goedkope hotels tenminste) inderdaad zeldzaam, soms is het wel in de lobby beschikbaar, maar is het bereik domweg niet groot genoeg voor de hogere etages.

Oké, bedankt voor alle supersnelle reacties weer! Ik ga een netwerkkabeltje aanschaffen en dan hoop ik dat het allemaal goed komt!

Essie,

ik bezit ook een MacBook Pro en het werkt (zoals het Apple betaamt) als een zonnetje via de ethernet kabel in Japan.

vr.gr. Ton