Communicatiestoornis of wat?

hej iedereen,

wil beetje advies van jullie…

Ik had onlangs een berichtje geplaatst dat ik sindskort een turkse vriend heb in marmaris. in oktober ga ik een weekje terug naar hem om te kijken wat het precies te betekenen heeft voor ons. kijk er echt naar uit en hij ook.

Alleen laatste 1,5 week doet hij ontzettend raar. hij kan nederlands maar de laatste tijd begrijpt hij mij niet meer, zegt hij. Elke keer als ik hem sms smst hij wel terug maar dan compleet over iets anders. Hij geeft geen antwoord op mijn vragen. En ik stuur echt geen moeilijke smsjes ofzo, daar hou ik ook echt rekening mee. in turkije hebben we ook gesmst en die begreep hij allemaal prima. Ook stuur ik wel eens een mailtje met een kaartje en daarop: schat ik mis je. Nou dat is echt niet moeilijk te begrijpen maar ook daar reageert hij niet op. Ook belt hij geregeld 's nachts op en neem natuurlijk niet op omdat ik dan slaap en dan smst hij: waarom neem je niet op? Ik heb al paar keer uitgelegd dat als ik moet werken niet tot 3 uur 's nachts wakker blijf. Maar ik kan het uit blijven leggen maar hij lijkt het niet te begrijpen. gelukkig stuurt hij wel elke dag 2 smsjes met daarin: schat ik mis je, wil bij je zijn…

maar dit wekt momenteel erg veel irritaties op en echt fatsoenlijk erover praten gaat bijna niet omdat hij elke dag werkt en de momenten waarop hij kan bellen ik slaap of zelf aan het werk ben. en als ik het probeer uit te leggen snapt hij het niet. ik weet het gewoon even niet meer. ik keek en kijk er nog steeds heel erg naar uit om hem te zien en dat is wederzijds zegt hij maar waarom dan zo moeilijk doen. weet niet wat ik ermee aan moet op dit moment en voel me erg onzeker. owww mensen wat moet ik hier nu mee???

liefsss!

Turkeylove2011 ik zou wel advies willen geven of erop willen reageren, maar eerlijk gezegd vind ik het zo een rare reaktie van hem dat ik niet weet hoe te reageren. Sorry…misschien zijn er anderen die er wel hun gedachte over hebben.

Hey,

Werkt hij in de toeristische sector? Dan zal zijn werk nu toch stilletjesaan beginnen minderen zodat jullie misschien toch even tijd kunnen maken om te praten? Desnoods sms je’t maar in het Engels of Turks zodat ie het zeker begrijpt.

Hij belt en stuurt je nog dus heb zo toch het idee dat hij nog wel moeite doet dus snap ook niet goed waar het opeens vandaan komt - misschien heeft hij wel gewoon gebluft en kan hij helemaal geen Nederlands? :slight_smile:

En anders gewoon effe geduld oefenen tot in oktober dan kunnen jullie zeker eens op’t gemak spreken.

Nou angela dat had ik dus net zo… ik weet gewoon geen advies te geven en dat komt niet vaak voor…

in ieder geval succes meid! Gewoon door blijven praten in het nederlands en als je daar bent kijken hoe het gaat!

Nou gebeld gisternacht!!! Hij blijkt de helft vd tijd mijn smsjes niet te ontvangen of pas uren later, en andersom ook. Heel raar…maar goed daardoor wordt t wel lastig te communiceren op deze manier. Bellen doen we dan maar meer…is ook veel leuker maar af en toe smsen ook :slight_smile: vooral als ie aan t werk is. Ja hij kan echt wel nederlands, heb 9 dagen met hem doorgebracht en toch genoeg gepraat en gesmst dus daar kan het echt niet aan liggen hahhaa…ook als is het af en toe gebrekkig hehe :wink: hebben jullie dat ook soms dan, slechte verbinding of dat dingen niet aankomen?

Gelukkig mist hij me wel enorm, ik hem ook dus door het gesprek gister ben ik wel weer opgefleurd!!! hij zegt er ook enorm veel moeite mee te hebben, de afstand en dat je elkaar niet even kan zien en alles door de telefoon gaat…dan lopen sommige dingen soms mis of krijg je irritatie. Maar nog 4,5 week en dan zit ik daar dus nog ff volhouden…yes!!! ben super blij… gaan er trouwens meer mensen eind okt richting marmaris???

Communicatie is soms ook tussen mij en mn askim nogal moeilijk, hij kan geen Nederlands maar is wel echt goed opweg met Engels, zolang red ik het nog wel met de vertaal-sites en zakwoordenboek nl-tr.
Veel plezier in oktober, ik vlieg de 23e (oktober ook) naar Bodrum :)!