Over alle kleine ongemakjes moet je er niet veel van aantrekken!!just relax and take it easy!!g.s
Wij boeken via GWT in Bangkok gewoon een 1e klas-coupé. We gaan zitten en zodra de trein gaat rijden komt de catering. Vraag naar de prijs. Bestel of bestel niet. Daarna komt de slaapwagenconducteur eraan. Hij vraagt wanneer je je bed opgemaakt wilt hebben. Je geeft de tijd op, hij komt en je gaat lekker liggen. In de morgen waarschuw je hem weer en na zijn werk ga je weer relaxed zitten tot je bestemming. Nooit last van muggen gehad maar het is wat georgesssiam zegt, deet doet wonderen. Wij vinden het prettig zo te reizen.
ook ik reis altijd eerste klas als ik de nacht trein neem dit omdat je zo toch echt wel het meeste aan slapen toekomt
meestal neem ik geen treinen als ik ries maar de nachttrein is hier een uitzondering op aangezien het je een hotel overnachting scheelt en als je smorhens wakker word ben je al weer op je bestemming
groet dirk
Na contact met het reisbureau (zij contacteerden plaatselijke agent) beloofden ze ons omruiling van de tickets 2e klas naar 1e, heb gevraagd via mail bevestiging te sturen zodat we toch iets van bewijsje hebben.
Na de nachttrein reizen we door en vliegen naar Phuket, dus toch wel belangrijk dat we die nacht oogje hebben kunnen dichtknijpen
Ergens schreef men van restaurantwagen, wat behelst dit, om echt te gaan eten of gewoon iets ophalen? Groetjes Greta
Mijn ervaring is dat er iemand langs komt om te vragen of je iets wilt gebruiken. Ik heb het nu over Bangkok naar Chiang Mai. Overigens: wanneer je op het station staat zijn er genoeg stalletjes en buiten het station van Bangko is er een 7-11 zelfbediening.
Het restaurantwagon stelt niet veel voor,je kunt kiezen tussen 2a3 menu’s en je kunt een biertje drinken,het restaurantwagon sluit al om 10:30pm,ikzelf en een paar legerofficieren waren daar aanwezig(het was gezellig)tot ik terug naar mijn bed ging,het was al ingenomen door iemand anders.gegroet:georgessiam.
Ja sorry ik ben een hollander geen belg dus vandaar he.
kan ff niet volgen liefste Moira?? wat bedoel je juist?groetjes:georgessiam.Ja nu zie ik het (valiezen zijn Koffers)
Dat zal wel over het woord valiezen gaan, georgessiam. Dat staat hier wel in het woordenboek maar is geen spreektaal. Overigens, wanneer u een bed/bank neemt in de 2e klas trein is die toch gereserveerd. Dan kan er toch niet zomaar een ander uw plek innemen.
gr,
Ton
Toch echt gebeurd!!De persoon had zich van bed vergist,hij moest boven liggen in plaats vanonder.Het was op de lijn bkk naar ubon,de mens was tijdens mijn verblijf(restaurantwagen)op gestapt onderweg,ik vond het wel grappig,het kan alleen maar met georgessiam gebeuren.gegroet.
Las zopas een verhaal (op wereldreizen) van mensen die rondreis Thailand met Best Tours hebben gedaan in augustus. Ze waren ook maar met 2 koppels zoals in ons geval zal zijn. Bangelijk verhaal, o.a. omdat ze maar met 4 waren en bv het andere koppel in iets niet echt zin hadden om te bezoeken werd dit gewoon afgelast ,gids die niet opdaagde enz.enfin wij gaan met Jet Air doch we hebben daar ook eens rare ervaring meegehad. Kan overal wel eens mislopen. Wat een luxeproblemen. Groetjes Greta
Wij waren eens in een ander land op vakantie en daat ontmoetten we een Belgisch koppel. Die waren uiterst content met Jet Air. Maar zomaar afgelasten, dat kan m.i. niet. Ze zullen of overleggen/terugbetalen of een alternatief bieden.
groeten
Kregen vandaag mail met bevestiging van omruiling treintickets voor 1e klasse. Oef. Dat lijkt opgelost. Bedankt voor ieders reactie.Groetjes Greta
Onze rondreis Thailand (Onder het wakend oog van Boedha) was fantastisch t.t.z wat er te zien was maar…
Vermits we maar met 4 personen waren en het andere koppel volledig franstalig bleek kregen we een Thaise gids kado die zowel slecht frans ( zei het andere koppel) als engels sprak. Voor ons was dit allerminst plezant we hadden wel geboekt met nederlandstalige begeleider die we niet gezien hebben.
Natuurlijk trek je met frans-engels je plan zoals een goede Belg betaamd maar bleef met vele vragen zitten, wat we van hem te weten kwamen had ik zelf uit mijn reisgids kunnen halen.
Ze hadden tenminste de keus moeten laten of de reis voor ons doorging.
We hebben ook verschillende keren reuze lange wachttijden gehad tussen de vluchten, 6 uur tussen Bangkok en Mumbai (terugvlucht was totaal 28 uur, wachttijden en vlieguren)
Volgende keer overwegen we toch niet meer Jetair te kiezen doch De Blauwe Vogel met gegarandeerd vlaamstalige begeleiding.
Heb deze klacht dadelijk doorgemaild en bij thuiskomst nog eens uitvoerig, wat gaan ze hier doen om ons grote ongemak te compenseren.
De nachttrein tja, als je dan 5 sterren hotels achter de rug hebt is dat toch wel een ontnuchtering.Ook de wachttijd Bangkok Phucket 6u30. De gids had schijnbaar kunnen zorgen voor een eerdere vlucht maar deze vogel was al gevlogen na de nachttrein.
Weet niet als 60 plussers voor ons terugkeer Thailand zal weggelegd zijn.
Weeral wat slimmer geworden.GROETJES GRETA