Combineren Costa Rica/ Panama. Tips?

Hallo allemaal,
Ik heb voor deze zomer een vliegticket gekocht naar Costa Rica en heb vier weken de tijd om Midden-Amerika te ontdekken.
Ik zit er aan te denken om Costa Rica te combineren met Panama. Welke plekken in de provincies Chiriqui en Bocas del Toro raden jullie mij aan?

Groeten,

Rilana

Hoi,

Panama is niet groot maar heeft wel heel veel diversiteit te bieden dus waarom alleen Chiriqui/Bocas? Blijf 2 weken in Costa Rica en trek wat meer tijd uit voor Panama!! Ik zou 2 of 3 dagen Panama stad en omgeving aandoen; Panama Stad is met de bus of auto goed te bereiken (neem een nachtbus) en is een voor Midden Amerika unieke stad met veel skyscrapers van 300 meter hoog, maar ook een historisch centrum en natuurlijk het kanaal. Vanuit Panama stad kun je makkelijk naar Kuna Yala vliegen voor een paar dagen: een schitterende ervaring die je in Costa Rica niet zult vinden.

Wil je toch in Chiriqui/ Bocas blijven zou ik je Bocas aanraden; neem een hoteletje op een wat kleiner eiland, het hoofeiland is wat toeristisch. Omgeving is fantastisch voor snorkelen, bootttochtjes etc. In Chiriqui zou ik je de omgeving van Volcan Baru aanraden, danwel Boquete: Zwitsers aandoende omgeving met koffieplantages en veel mogelijkheden tot buitensporten, wandelen, klimmen, raften etc. Aan de andere kant van de vulkaan kun je naar Cerro Punta. Een heel mooi hotel is www.losquetzales.com, met cabañas hoog in het regenwoud!

Veel plezier in Panama…

1 like

Bedankt voor de tips!
Hmm, ik realiseerde me niet dat Panama niet zo groot is. Ik denk dus dat ik dan twee weken voor Costa Rica uittrek en twee weken voor Panama. Ik moet natuurlijk wel zorgen dat ik op tijd terug ben in San Jose.
Kunnen mensen mij nog andere plekken buiten Panama City en San Blas aanraden?

grt, Rilana