Rondreis Costa Rica en Panama

Wie heeft er een leuk reischema of leuke tips voor een 28-30 daagse reis naar Costa Rica en Panama voor 2 avontuurlijke, jonge backpackers?Beginnend in San Jose en eindigend in Panama City, hele maand oktober.

• parken
  • avontuur (canopy, raften, surfen)
  • uitgaan, relaxen
  • strand

In ieder geval Bocas del Toro, Boquete(?)- San Blas eilanden.

Wat is leuker, om vanuit San Jose (Arenal) via de oostkust of de westkust van CR naar Panama te reizen?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Alvast bedankt voor de moeite, groetjes.

Hi Chispa,

ik heb geen reisschema voor je, maar wel een paar tips :wink:

Qua steden kan ik je vertellen dat San Jose niet veel voorstelt in vergelijking met Panama City. Laatste vonden wij echt een super stad en is een bezoek van een paar dagen zeker waard.

De eilanden van Panama verschillen nogal. Bocas vonden wij echt een afknapper, maar daar zijn we ook op het laatst van onze Panama trip geweest. Kuna Yala (San Blas) archipel is geweldig. Wij zaten enkele dagen op Wichub Wala, vlakbij Porvenir. Heel leuk en eens iets anders dan bij een verkleedpartijtje gaan kijken :wink:

Qua Parken kan ik je in Costa Rica o.a. Monte Verde, Manuel Antonio, vulkanen als Poas en Irazu, het gebied bij de Cerro de la Muerte, omgeving La Fortuna (El Arenal) etcetera aanbevelen.

In Panama zijn de meeste NP’s gesloten voor bezoekers, maar er zijn een aantal mooie parken en gebieden te bezoeken. Barro Colorado kan ik zeer aanbevelen, maar is niet goedkoop. Je kunt met een medewerker van de Smithsonian Tropical Research Institute een trip over het eiland doen, waarnbij je ook een kijkje in het onderzoekscentrum krijgt. Hierop is een bezoekersquota. Een paar jaar geleden waren het 3 groepen van maximaal 10 personen per week en de kosten waren iets van 110 dollar meen ik.

Boquete in Panama is een leuke plaats in een prachtige omgeving. Vanuit Panama City kun je naar het eiland Taboga, het kanaal bezoeken, naar El Valle etcetera een dagtrip maken.

Voor surfen is Samara in Costa Rica misschien wat. Toen wij er waren had je een redelijke surf, welke een redelijk aantal surfers aantrok. Mocht je vanuit CR naar Bocas willen, dan moet je via de oostzijde. Anders met de bus naar David in Panama en van daaruit naar bv Boquete.

Heb beide landen los van mekaar bezocht. Beide keren 3 weken. Costa Rica was echt tof, maar Panama vanwege het onbekende veel verrassender. Ook tref je in Panama nog genoeg oorspronkelijke bevolkingsgroepen aan, die wij in CR een beetje hebben gemist.

Dit komt ze even in me op, maar als je meer vragen hebt?!

Hoi, zie voor een reis www.hdm-mannetjes.blogspot.com Heel veel plezier!!