Combineren Costa rica en Colombia?

hoi,

heeft er iemand ervaring met het combineren van costa rica met een ander land in zuid amerika? Ik zou graag naar colombia gaan en dan mijn vriend bezoeken in costa rica?

Ik vroeg me af of dit mogelijk is met een beperkt budget. Is het ook mogelijk zonder een vliegtuig te nemen?

Hallo,

Ten eerste is vliegen denk ik het makkelijkst, snelst en goedkoopst.een route overland is er niet via Panama door de aanwezigheid van rebellen en drugsdealers daar.vanaf Colombia kun je met de boot naar Panama, maar dat is opzich ook redelijk prezig (denk 300 dollar).

Veel succes in ieder geval!

Uiteraard is het mogelijk, maar echt budget niet hoor. Colombia en Costa Rica liggen best ver van elkaar af hoor… En zoals hierboven gemeld, is er zelfs geen highway (die panamerica highway die gaat van Alaska naar Vuurland) op de grens van Panama en Colombia.
Ik ken iemand die het met de boot gedaan heeft, een leuke ervaring.

Ik heb destijds gevlogen van panamacity naar cartagena voor zo’n 125 euro.
De grens van panama-colombia is moeilijk begaanbaar, maar niet onmogelijk zo heb ik gelezen op het forum van LP. Er zitten alleen wel wat veiligheidsrisico’s aan…

als je van Colombia naar Costa Rica reist moet je kunnen aantonen dat je een gele koorts vaccinatie hebt gehad. Zoniet, dan kom je Costa Rica niet binnen ( per vliegtuig).

Het laatste stukje weg van Panama naar Colombia is meer iets voor drugsmokkelaars en bandieten per muilezel door de bergen en per boot door de moerassen. Niet geschikt dus voor doorsnee toeristen.