Hallo, ik heb al even lopen zoeken op internet maar kan eigenlijk nergens de afstand vinden tussen deze twee landen. Ik ben benieuwd hoe lang je erover doet om van Costa Rica naar het noord westen van Colombia te reizen.
Is het makkelijk reizen via Panama naar Colombia?? Hoelang zou ik daar ongeveer over doen?? Om precies te zijn: Ik zou graag vrijwilligerswerk gaan doen in de Golf van Tribuga, nabij Nuqui in Colombia…
Zou super zijn als iemand tips of een reactie heeft…
In 2005 ben ik van Cartagena (noord-west colombia), via Panama naar Costa Rica gereisd, en in die tijd was het ONmogelijk om dit over land te doen. Dit wordt ten zeerste afgeraden vanwege de guerilla’s en volgens mij is het gewoon niet mogelijk, is er dus geen grensovergang. Je zult dus over land van Costa Rica naar Panama kunnen reizen (wat PRIMA te doen is) en dan vanuit panama-city een vlucht moeten nemen naar Colombia. Die vlucht is maar een half uurtje, het reizen over land duurt natuurlijk langer ;))
Heel veel succes, en schrik niet van de grote verschillen tussen midden en zuid-Amerika …