Column 54: Een ander land, een andere cultuur, een ander leven

Een ander land, een andere cultuur, een ander leven

Naar een ander land gaan, betekent aanpassen. Dat geldt voor alle landen over de hele wereld, maar uiteraard heb ik het hier over mijn eigen ervaring in Zuid Spanje. Het maakt niet uit hoe lang je het andere land bezoekt, het kan gewoon voor vakantie zijn, voor studie of zelfs voor de rest van je leven. In ieder geval is aanpassen ontzettend belangrijk.

Eén groot voordeel van de pronvincie Cádiz is, dat de meeste mensen die dit deel van Andalusië bezoeken, meestal echt voor de omgeving, de mensen en de cultuur komen. Over het algemeen zijn dat juist mensen die zich goed aanpassen. Ze lezen zich in over het land waar ze naartoe gaan en vinden het heerlijk daar, tijdens hun verblijf, meer over te leren. Helaas komen hier toch ook mensen die dat niet doen.

Via mijn werk in het toerisme kom ik veel mensen tegen van buitenaf. Toeristen uit het buitenland of uit andere delen van Spanje. De meesten passen zich geweldig aan en ik vind het dan ook heerlijk over mijn leven hier in Jerez te vertellen en de mensen wegwijs te maken in deze mooie stad, door ze tips te geven over plaatsen waar ze heen kunnen gaan.

Er zijn echter altijd ook mensen bij, van wie je ziet dat het ze weinig interesseert en van wie je je werkelijk afvraagt, waarom ze hier zijn. Persoonlijk vind ik het heel jammer als mensen niet meer moeite doen om iets te weten te komen over het land waar ze naartoe gaan en begrijp ik het werkelijk niet als ze niet inzien dat het er hier anders aan toe gaat dan thuis.

Gelukkig is dat maar een klein gedeelte van de bezoekers van de provincie Cádiz. Over het algemeen komen de meeste mensen hier toch vanwege de zo mooie dingen die hier zijn. Het is hier relatief gezien nog weinig toeristisch en dat maakt het heel puur en typisch Andalusisch. Voor de werkelijk geïnteresseerde een genot om te bezoeken!

Liefs,
Carolina<o></o>

Hee Carolina,
Het is idd erg jammer als mensen niet de interesse hebben of moeite willen doen om zich ergens aan te passen, al is het maar voor een korte periode. Voor mij is het altijd weer een hele uitdaging om dat juist wel te doen. Ik begrijp dan ook niet wat “die” mensen in het buitenland doen.
Groetjes,
Barbara

Hey meisje,

Dank je voor je reactie! Het is onbegrijpelijk soms, zoveel moois als hier te zien is, zoveel moois dat nog te ontdekken is. Hoe kun je het niet zien, vraag ik me wel eens af…

Liefs,
Carolina