Column 4: Op reis

Op reis

<TT>Op het vliegtuig stappen is voor mij haast net zoals op de trein stappen. Sterker nog, de laatste 15 maanden ben ik vaker op het vliegtuig gestapt dan op de trein! Vliegen is dan ook een zeer relaxte vorm van transport, waarmee je een heel end kan gaan in relatief korte tijd.</TT>
<TT></TT>
<TT></TT>De tijd voor vertrek is ook altijd erg leuk, want h<TT>et vliegveld is een geweldige plek om mensen te kijken. Het is werkelijk een ware bron van vermaak. Het is geweldig om te zien wat mensen allemaal meenemen! Werkelijk ongelooflijk, hoe vol koffers kunnen zijn. Geloof me, ik doe er zelf ook aan mee, zeker als ik naar Cuba ga, dan wil ik zo veel als mogelijk meenemen voor mijn vrienden daar, maar inmiddels kan ik gelukkig ook zeer licht pakken, zeker als ik puur even op kort bezoek naar Nederland ga. Dat reist eerlijk gezegd wel het prettigst, dus als het even kan, dan doe ik dat.<O:p</TT>
<TT></TT>
<TT></TT>Na check-in is er dan eindelijk vrije tijd en dus tijd om eens echt rond te kijken. Ga even ergens rustig zitten met een drankje en volg het voorbij komende gepeupel. Ik zou zo uren door kunnen brengen, wat praktisch is, daar het soms ook uren zijn, die je op een luchthaven door moet brengen!

Het viel me op dat er aardig wat v<TT>erschillende reizigers zijn en ook verschillende sóórten reizigers, </TT>waar ieder van ons wel een beetje van in zich heeft. <TT>Ik wil er drie vermelden:</TT>
<TT></TT><TT>- De relaxte reiziger</TT>
<TT></TT><TT>- De gehaaste reiziger</TT>
<TT></TT><TT>- De ongeduldige reiziger</TT>

De relaxte reiziger maakt zich nergens druk om, heeft alle tijd, zelfs al heeft ie dat niet en zal zich niet laten beïnvloeden door de drukte om zich heen. De gehaaste reiziger is hoe dan ook te laat, ook al is hij dat niet eens écht. De ongeduldige reiziger heeft geen rust en kijkt continue op zijn horloge (of welke andere klok dan ook) om er maar zeker van te zijn, dat hij niet te laat is.<O:p

Uiteraard zie je ook <TT>speciale typetjes, erg leuk om te vermelden vind ik toch wel:</TT>
<TT></TT>- <TT>De zakenman</TT>
<TT></TT><TT>- De vakantieganger</TT><TT></TT>
<TT></TT>
<TT></TT><TT>De zakenman kun je herkennen aan zijn zelfverzekerde houding. Hij vindt zichzelf een zeer ervaren reiziger en daarnaast vindt hij zichzelf ook geweldig, machtig en beter dan anderen. Hij stoort die anderen echter met zijn GSM gebruik, zijn harde stem en zijn autoritaire houding.</TT>
<TT></TT>
<TT></TT><TT>De vakantieganger herken je aan de vrolijke, uitgelaten houding, de zonnebril (zelfs als het niet zo’n zonnig weer is) en de goede stemming (meestal).<O:p</TT>
<TT></TT>
<TT>Al met al is tijd doorbrengen op het vliegveld nooit heel erg, als je maar de tijd neemt om rond te kijken en te genieten van wat je ziet. Voor mij is dat de beste tijdsbesteding onderweg. En als ik dat dan doe, dan kan ik het niet helpen me af te vragen, hoe anderen mij zien, zo onderweg…<O:p</TT>
<TT></TT>
<TT>Liefs,</TT>
<TT>Carolina</TT>