Colorado, Wyoming, Montana

Hallo luitjes,

Ik zit er over te denken om in 2016 naar Amerika te gaan (eerder kan financieel nog niet). Om 1 of andere reden lijkt mij de bovenstaande staten wel mooi. Ik ben een natuurliefhebber en geen stadsmens.

Is er iemand geweest die door die staten (al dan niet apart) een roadtrip heeft gemaakt die mij wat meer kan vertellen. Over de staten (wat is zeker de moeite waard bijv.), is het goed te doen om daar te roadtrippen. Maar ook heel belangrijk: is het wel te doen om bijv 2 a 3 weken door alle 3 de staten te reizen, aangezien ik geen benul heb van de afstanden e.d.
Ook eventueel welke tijd is het beste voor die staten.

Ik hoop dat er mensen zijn die mij op weg kunnen helpen. Ik ga ook wel reisgidsen enzo lezen, maar first hand experience is toch beter :slight_smile:
Dank je wel.

Groetjes
Nathalie

Hi
Wij hebben heel wat roadtrips door die staten gemaakt en de natuur is prachtig. Hoogtepunten zijn natuurlijk Yellowstone en Grand Teton NP, Glacier NP en Rocky Moutains NP maar als je besluit ook South Dakota aan dit rijtje toe te voegen dn kan je ook nog naar Badlands NP en de Black Hills. www.travelsd.com Tijd van het jaar is wel belangrijk ivm sneeuw. Glacier’s Going to the Sun road gaat vaak pas in juni open en sluit soms weer eind september. Ook voor Yellowstone zijn de maanden juni-september het best maar ook het drukst vooral juli en Augustus. Met 2 weken zou je Black Hill/Badlands, Yellowstone/RMNP kunnen doen. met 3 weken ook nog Glacier en eventueel de omgevng van Moab (Utah) met Canyonlands, Dead Horse Point en Arches. Colorado heeft nog meer NPs zoals Mesa Verde, Great Sand Dunes en Black Canyon of the Gunnison. Eind september/begin october zijn de mooiste tijden voor de fall colors in Co.
Yeehaw

Dank je Yeehaw :smiley: Juist de natuur is inderdaad hetgene wat mij zo aantrekt. Ik wil ook zeker in de Colorado Mountains (welke weet ik nog niet) gaan kijken, dat ziet er zo ongelofelijk prachtig uit!

Ik ga zeker de tips bijhouden als ik eventueel een route ga uitstippelen (als er financieels niks tegen gaat zitten uiteraard). Nogmaals dank je wel.

Groetjes
Nathalie