College/University

Hallo,

In maart ga ik 2 maanden naar de VS. Ik ben dan 18, en ga daar rondtrekken. (1 maand zuidwest, 1 maand noordoost). Ik heb mijn HAVO diploma binnen, en wil na mijn reis natuurlijk weer aan de bak met een opleiding. Hoe of wat ben ik nog niet precies achter. Een opleiding doen in Amerika lijkt mij geweldig. Maar aangezien ik nog nooit in Amerika geweest ben, is het onmogelijk voor mij om er over te oordelen. Daarom wil ik in de 2 maanden dat ik in Amerika zit, ook graag wat meer te weten komen over het leven daar en de universiteiten die daar zitten. In hoeverre is dit mogelijk? Kun je gewoon de campus op lopen zonder dat je op die universiteit zit, of word je dan tegengehouden?

Alvast bedankt :slight_smile:

Groeten,
Julian.

Vele grote universiteiten hebben wel een eigen beveiliging (vaak de ‘campus police’ genoemd), maar het is geen echte politie en zolang je niets verkeerd doet, zullen ze je niet wegsturen. Je kan gewoon de weg vragen en ze zullen je gewoon te woord staan en helpen. :wink:

Of gewoon lekker in de bar kletsen met de sorority girls. :wink:

Je kunt alleen geen sterke drank (zelfs geen bier) drinken voordat je 21 bent. Dus in de bar rondhangen, zit er niet in.

Ze controleren streng, juist in steden met veel studenten. De baas van de bar kan namelijk zijn vergunning verliezen (en forse boetes krijgen) als er drank wordt geserveerd aan mensen onder de 21!

Nederlanders zien er schijnbaar ouder uit dan we zijn. Wellicht helpt 't en je kan altijd zeggen dat je het niet wist. Toen ik met een studiereis in NYC was (ik was precies 21) werd nooit iemand van ons om een ID gevraagd (tenminste niet in mijn vriendenclubje).

Verschilt de leeftijd overigens niet per staat?

Bedankt :slight_smile:

Mooi om te horen dat ik gewoon de campus kan bezoeken en kan zien hoe het leven er daar een beetje aan toe gaat. Wat ik me af vraag is hoe die studenten daar dat dan doen met feestjes e.d. Ik heb natuurlijk wel die films als American Pie en Van Wilder gezien, maar dat geeft natuurlijk geen realistisch beeld van hoe het er daar aan toe gaat. Maar ik kan me niet voorstellen dat daar helemaal niets van feestjes of iets dergelijks plaatsvinden. Die universiteiten zijn toch ook vrij streng wat dat betreft?

Oja en ik kan je vertellen dat ik er niet ouder uit zie dan ik ben. Eerder een jaartje jonger :wink:

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een cursus Engels te volgen op een Amerikasanse Universiteit. Dan kan je ook vaak op de campus wonen…en zo maak je dan het Amerikaanse studentenleven van heel dichtbij mee.
Voorbeelden van dit soort cursussen kan je vinden op www.els.edu.

www.bureaubuitenland.nl:wereld: