Hee afrika kenners
over een jaar ga ik (hopelijk!!!) voor mijn co-schappen naar afrika toe, maar ik ben echt totaaal niet bekend met de afrikaanse landen. Heeft iemand tips welk land het mooist/leukst/prettigst is? Aangezien ik met patienten ga werken is het wel handig als er enigzins Engels/Frans oid gepraat wordt… Ik heb al gekeken naar Zimbabwe, Zambia, Gambia, Ghana, Zuid Afrika, Kenia, maar kan nog niet echt ontdekken wat nou echt verschillen zijn. Welke zijn veilig, makkelijk te bereizen, onwijs de moeite waard ???
Heeft iemand tips ??? Dankjewel !!
Groetjes Fleur
He!
Wat een gaaf idee om je co-schappen in het buitenland te lopen! Zelf heb ik 4 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Benin (west-afrika) Dit is een klein franstalig landje tussen Togo en Nigeria. Ik heb daar ook een meisje ontmoet die co-schappen deed in het ziekenhuis van Cotonou (grootste stad).
Benin is een echt afrikaans land, franstalig, voodoo is de nationale natuurgodsdienst, er wonen heel veel stammen en afrikaanse dans en tamtam (djembe) is overal te vinden! Nog relatief on-ontdekt door de hordes vrijwilligers die je in sommige andere landen vindt! Verder denk ik dat je daar wel een hele bijzondere tijd kan beleven en heel veel kan leren, want elke hulp is daar meer dan noodzakelijk! Benin is verder heel veilig, als meisje kan je er prima alleen heen gaan.
verder ben ik ook in Ghana geweest, dat is een ontzettend mooi land, met veel backpackers en vrijwilligers maar ook met kleinere dorpjes etc. Daar spreken ze engels, dat is misschien ook fijn, en de ghanezen zijn erg vriendelijk en gastvrij. Ze hebben echt een laidback rasta bob marley houding… maak je vooral niet druk! In ghana moet je ook echt de tijd nemen om veel te zien van het land naast je werk. Accra (hoofsstad) is moderner dan de rest van ghana, en bijv. ook veel moderner dan Cotonou. Als je daar terecht zou komen, zou ik wel zonde vinden, omdat je in andere plekken in ghana nog meer kan betekenen.
Maar Ghana en Benin zijn dus iig aanraders! Als je nog meer vragen hebt ofzo, dan hoor ik het wel!
Groetjes,
Marije
Dank je wel voor je reactie, klinkt super leuk! Ik ben wel op zoek naar een echt Afrikaans land. Je hebt zeker niet toevallig de naam van dat meisje dat dat heeft gedaan, of het ziekenhuis+contactpersoon waar ze het heeft gedaan?? Aan welke universiteit in Nederland was dit ??
groetjes Fleur
Hoi Fleur,
Zij studeert (studeerde?) volgens mij aan de UVA, ik heb d’r adres wel. Ik zal haar wel even mailen om te vragen of ik d’r emailadres door mag geven… Denk wel dat ze dat goed vind, maar ik zal het voor de zekerheid even aan haar vragen. Dan lees je het hier weer!
Groetjes Marije
super ! dankjewel !
Ik zit in kaapstad en hoor dat alle medisch studenten co-schappen lopen in contanstia bij kaapstad. voor informatie kijk op www.kaapstadmagazine.nl
succes ermee groetjes chris
Neem ook een kijkje op www.afrikalinks.nl Daar vindt je hopelijk meer informatie mbt wat je zoekt.