Club Med

Hai allemaal,

Ik vroeg me af wie er weleens voor Club Med heeft gewerkt? Wordt je een beetje goed behandeld? Werken er leuke mensen? Moet je lange dagen maken? Hoeveel verdient het ongeveer?

Ik hoop dat iemand mij hier een antwoord op kan geven!

Groetjes Nathalie

Iemand heeft hier toch weleens voor gewerkt???

groetjes

Aan jullie heb ik ook niks! :wink:

Hallo Nathalie,

Ik ben vorige maand nog naar Club Med geweest, en ben daar aan de praat geraakt met een van de GO’s (zo noemen ze het personeel daar). Zij werkte bij de receptie en op welke tijd ik daar ook langs kwam (ochtend of avond), zij stond daar. Ze werken daar 6 dagen in de week, 1 dag hebben ze vrij. Maar ze worden ook geacht om mee te doen in de shows die ze daar dagelijks opvoeren. Die ene vrije dag die ze hebben, moeten ze dan ook gebruiken om voor de shows te repeteren. Zij vertelde dat als ze dan eens een echte vrij dag had, ze die gebruikte om eens bij te slapen. Verder maken ze hele lange dagen. Eens per halfjaar mogen ze naar huis, waarbij het ticket door Club Med wordt betaald, maar je loon stopt zolang je weg bent.

Ik had het idee dat mensen het doen om een korte tijd in een ander land gezellig met andere jonge mensen te werken, maar van het land krijg zelf krijg je weinig te zien. Volgens die medewerkster houden de meeste mensen het ook niet lang vol.

Verder is het ook zo dat je, op uren dat je niet werkt, contact moet houden met de GM’s (de gasten). Dit betekent als je gaat eten, dit dan niet alleen doet, maar aanschuift, in de bar wat gaat drinken met de GM’s, kortom je hebt geen minuut rust. Daar moet je maar net tegenkunnen. Ik heb ook begrepen dat er ook naar je wordt gekeken of je inderdaad contact met de GM’s maakt.

Misschien is dit niet zo’n vrolijk verhaal, maar misschien ligt het je wel. Als je houdt van hard werken en niet van rust, dan zit je natuurlijk wel in een lekker warm land, in een heel erg mooi resort!

Als je het gaat doen, veel plezier.

dat schiet niet echt op… :stuck_out_tongue:

:stuck_out_tongue:

Hoi,

Ik ben ook onlangs op vakantie geweest naar Club Med (Djerba). Als gast is het er echt geweldig, maar om er te werken moet je inderdaad wel fanatiek zijn. De GO die ik sprak, wil graag wat van Tunesie zien, zit er al twee maanden en is nog geen dag buiten het park geweest. Op zijn wekelijkse vrije dag wordt er uitgeslapen en een beetje van de zon genoten. Hij was echter ontzettend enthousiast over het werken bij Club Med. Je bent gewoon continu in een vakantiesfeer en bijkomend voordeel is natuurlijk dat het in Tunesie altijd mooi weer is.

Alle GO’s dragen een naambordje, zodat de gasten kunnen herkennen dat het medewerkers zijn. Groot nadeel is dat je op je vrije dag ook zo’n naambordje moet dragen. Je bent dus nooit echt vrij. Lijkt mij leuk voor een paar maanden.

Zijn er toevallig ook mensen die morgen (dinsdag) naar de sollicitatie dag toe moeten?

Ha ozzigirl,

Ik was benieuwd of je nou nog bij club med hebt gewerkt. En zo ja wat je ervaringen waren…
Groetjes

Hai! Ik werk voor club med als mini club ( kinderen ) G.O. en ik kan het zeker aanraden. Het is een frans bedrijf wat inhoudt dat het fijn is als je basiskennis frans hebt, of graag wil leren want de voertaal onder het management ( en een aantal G.O s is frans ) verder moet je tegen hard werken en weinig slaap kunnen ( ook vanwege de vele feestjes en andere leuke dingen die je met elkaar doet ! ) Voor een aantal maanden in de zomer of winter naar een clubdorp is fantastisch, je werkt met mensen van over de hele wereld van rond je eigen leeftijd. En dit alles natuurlijk in de zon of sneeuw. Iedereen die in een clubdorp werkt kan s avonds meedoen met de shows,daar moet natuurlijk voor gerepeteerd worden en dit gebeurt meestal na 0.00 uur als de gasten naar de disco of naar bed zijn. Het is idd zo dat dat afgaat van je slaaptijd maar als je met een leuke groep samenbent is dat niet zo’n probleem. Je danst ook samen elke avond de crazy signs ( DE clubmed dansjes ) en zorgt gewoon in het algemeen dat de gasten het naar hun zin hebben, overal, altijd.

Als je besluit het te gaan doen ( ik raad het zeker aan, je leert heel erg veel over andere culturen, de franse ( en evt. taal van het land waar je bent )taal, je hebt binnen een mum van tijd veel internationale vrienden en omdat je zoveel met elkaar omgaat maak je de meest bizarre avonden/feestjes mee :yes: !! )

Je moet niet vergeten dat als je denkt een leuk en relaxed vakantiebaantje aan te nemen bij Club Med, bedrogen uit komt. Er moet wel echt daadwerkelijk gewerkt worden, het is meestal druk en je moet erg flexibel zijn. Als je deze eigenschappen hebt, dan is dit helemaal iets voor jou… Ik doe het al een aantal jaar ( niet het hele seizoen lang, maar met de schoolvakanties, en in zomer en winter max. 3 maanden achter elkaar ) maar je kunt het natuurlijk ook een heel seizoen doen ( ong. 6 maanden ) en dan kun je daarna door naar een zomer/winter dorp.

Dit is wel een late reactie, maar wil je toch laten weten hoe leuk het is!! Als je nog iets te vragen hebt, hoor ik het wel! groet Anna

http://www.wereldwijzer.nl/images/statusicon/user_online.gif

http://www.wereldwijzer.nl/images/buttons/reputation.gif