Wie heeft er ervaringen met het werken bij Club Med of Club Robinson en heeft tips voor mij? Ik wil deze zomer namelijk voor één van beide organisaties gaan werken en ben op zoek naar meer informatie.
Hai! Ik werk voor club med als mini club ( kinderen ) G.O. en ik kan het zeker aanraden. Het is een frans bedrijf wat inhoudt dat het fijn is als je basiskennis frans hebt, of graag wil leren want de voertaal onder het management ( en een aantal G.O s is frans ) verder moet je tegen hard werken en weinig slaap kunnen ( ook vanwege de vele feestjes en andere leuke dingen die je met elkaar doet ! ) Voor een aantal maanden in de zomer of winter naar een clubdorp is fantastisch, je werkt met mensen van over de hele wereld van rond je eigen leeftijd. En dit alles natuurlijk in de zon of sneeuw. Iedereen die in een clubdorp werkt kan s avonds meedoen met de shows,daar moet natuurlijk voor gerepeteerd worden en dit gebeurt meestal na 0.00 uur als de gasten naar de disco of naar bed zijn. Het is idd zo dat dat afgaat van je slaaptijd maar als je met een leuke groep samenbent is dat niet zo’n probleem. Je danst ook samen elke avond de crazy signs ( DE clubmed dansjes ) en zorgt gewoon in het algemeen dat de gasten het naar hun zin hebben, overal, altijd.
Als je besluit het te gaan doen ( ik raad het zeker aan, je leert heel erg veel over andere culturen, de franse ( en evt. taal van het land waar je bent )taal, je hebt binnen een mum van tijd veel internationale vrienden en omdat je zoveel met elkaar omgaat maak je de meest bizarre avonden/feestjes mee :yes: !! )
Je moet niet vergeten dat als je denkt een leuk en relaxed vakantiebaantje aan te nemen bij Club Med, bedrogen uit komt. Er moet wel echt daadwerkelijk gewerkt worden, het is meestal druk en je moet erg flexibel zijn. Als je deze eigenschappen hebt, dan is dit helemaal iets voor jou… Ik doe het al een aantal jaar ( niet het hele seizoen lang, maar met de schoolvakanties, en in zomer en winter max. 3 maanden achter elkaar ) maar je kunt het natuurlijk ook een heel seizoen doen ( ong. 6 maanden ) en dan kun je daarna door naar een zomer/winter dorp.
Dit is wel een late reactie, maar wil je toch laten weten hoe leuk het is!! Als je nog iets te vragen hebt, hoor ik het wel! groet Anna
waar heb je gewerkt voor club med ??
Hai! heb gewerkt in:
Villars sur Ollon, zwitserland
Wengen palace, zwitserland
Alpe d’huez, frankrijk
Palmiye, turkije
Kamarina, sicilie
Punta Cana, dominicaanse republiek
Best al een rijtje als ik het zo bekijk, haha!
groet, anna
euj, heb jij ook gewerkt in Wengen? Ik kom net terug van een maandje mini club in Wengen Palace, hiervoor een maand Aime La Plagne.
Echt supermooie maanden, ben nu druk bezig met club med voor een vervolg. Ik werd iig al gevraagd voor Kos.
hallo!
Il wil heel erg graag deze zomer werken in Club Robinson voor een paar maandjes…
Wie kan mij helpen, en informatie hier over geven?? Hoe vonden jullie het? Hoe hebben jullie gesoliciteerd???
Alle informatie is welkom…
Alvast bedankt!
Groetjes Marjolein
Wij hebben gewerkt voor CLub Med, en niet voor Robinson dus daar kan ik je niet bij helpen…
Ik hoop dat er nog iemand dit topic leest. Ook ik wil deze zomer heel graag bij Club med werken bij de Mini club. Ik ben al naar de selectiedag geweest en aangenomen, alleen nu moet ik wachten tot ze bellen of ik bij n dorp terecht kan en dat duurt erg lang. Ik baal er flink van want ik heb er bijna mn hele vakantie voor vrijgehouden. Ik heb al n paar keer gebeld naar mijn contactpersoon maar zij zegt steeds dat ze moet wachten op de clubdorpen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor jullie reactie.
ik heb zeker ervaring met het wachten op een telefoontje van club med. Wat iig goed werkt is Fanny Colombs bellen op het hoofdkantoor in Lyon. Zij regelt de plaatsing van de Mini Club Go’s. Gewoon voicemail inspreken want ze is nl erg slecht te bereiken. En als je dan binnen 2 dagen geen reactie hebt gehad gewoon weer bellen.
Ik kan alleen ff zo snel niet het directe nummer vinden maar als je 0900 202 25 21 belt en dan vraagt naar haar krijg je het goede nummer.
Bedankt voor je reactie! ik ben gister gebeld om zaterdag naar turkije te gaan!
Kan iemand mij helpen aan een adres of telefoonnummer waar de soliciaties heen moeten?
Iemand ervaring met het werken bij club med in Italië? Hoe was het? Wennen tussen een heel team vol met italiaanen… of zaten er ook mensen uit andere landen?
Groetjes!
Ik ben ook aan het overwegen om deze zomer na mijn eindexamen eventueel als GO bij Club Med te gaan werken. Ik zou wel graag willen weten wat ongeveer het salaris is? Ik neem volgend jaar namelijk een tussenjaar waarin ik naar Afrika ga, wat ontzettend leuk is maar waar ik ook het nodige geld voor bij elkaar moet zien te verdienen, vandaar. Ook ben ik benieuwd hoe goed je Frans moet zijn, als je wel vrij goed Engels en natuurlijk Nederlands spreekt. Maken ze er een probleem van als het niet meer is dan echt basiskennis (middelbare school-niveau dus…)?
Het is zeker een mooie ervaring! En nu heb je waarschijnlijk de tijd om het te doen, als je straks studeert heb je misschien wel hertentamens in de zomervakantie en kan je niet aaneengesloten lang weg. Maar over het salaris, alleen voor het geld moet je het niet doen. Per maand verdien je ong 500 euro en je maakt er lange dagen voor. Maar voordeel is dat je tijdens die periode niets uitgeeft. Geld voor je kamer en t eten is er al vanaf gehaald. Ik weet niet in welke ’ service’ je wilt gaan werken maar bij de miniclub kun je je ook opgeven als oppasser in je vrije uren en dat betaald wel goed.
Met het Frans, je zult naar een selectiedag moeten in Amsterdam en daar vragen ze je wel Frans te praten. Ik vond dat ze niet erg streng waren, maar het valt je soms wel zwaar bij Club Med als iedereen alleen maar Frans spreekt, maar je leert het wel snel. (Ga je naar een Franstalig land in Afrika?). En als Nederlander spreek je voor hun doen erg goed Engels, daar kan je je zeker ook mee redden, al spreken de meesten toch het liefst Frans.
Kosten die er nog bij komen zijn je reiskosten naar de selectiedag en je moet bij de gemeente een uittreksel van de gemeentelijk basisadministratie halen en een bewijs van goed gedrag (30-40 euro). Maar verder wordt alles betaald, van het vervoer naar het vliegveld tot aan je vaccinaties. Groetjes, Nina
@ellis3en7: www.clubmed.com/jobs
hai,
ik wil volgend jaar zomer een paar maanden bij club med werken, maar ik vraag me af hoe goed je frans moet kunnen.
en hoe werkt de sollicitatiedag? moet je dan ook frans spreken?
bedankt!
HI!!
Ik ga van 24 april tot 25 augustus deze zomer bij club Robinson werken!
Het is mijn 1e keer dat ik daar wek en bn erg benieuwd hoe het is!
heeft iemand misschien leuke verhalen, tips, enz??
groetjes, Anieke
Hallo,
Ik lees dat mensen hier ook werken voor club robinson deze zomer.
Wat verdien je bij club robinson? En word ook je ziektekosten verzekering gereld of moet je die in nederland blijven betalen?
En wat zijn precies de werkzaamheden? Mij lijkt het super gaaf in het theater te gaan, krijg je daar ook opleiding/begeleiding en hoe gaat de sollicitatie ronde??
hoi anieke
ik lees op de site dan je vorig jaar voor Robinson hebt gewerkt? hoe is het bevallen en kun je mij iets meer info geven? het lijk mij namelijk ook erg leuk…
groetjes
selma