Ja je hebt gelijk, ciudad perdida is één van de mooiste avonturen die je kan meemaken. Voor mij was het mooier, maar ook vermoeiender, dan de Incatrial in Peru.
Wij hadden het geluk om na deze afmattende trip te verblijven in één van de mooiste plekjes van Taganga. Omdat Taganga rumoerig is vanwege de luide muziek in de uitgangsbuurt, en de locale bevolking met hun immens grote luidsprekers, zochten we een verblijf een beetje hogerop.
Tot op heden weten we nog steeds niet wat het precies was, en hotel, een hostal of een resort… het had een beetje van dat alles. De naam was “Aroma de mar”. De bedoeling was om twee nachtjes uit te blazen, uiteindelijk werden het er 5… De rust, wakker worden door de vogeltjes, het lekkere eten, het vers fruitsap (en niet uit de fles!!)de aangename sfeer, de mensen die er werken waren zooo attent… we zijn zelfs maar 1X naar het strand geweest…
De laatste dag lieten we verwennen met een deugddoende massage, die, tot onze verbazing, gegeven werd door een Nederlandse.
Daarna zijn we vertrokken naar Cartagena, ook de moeite, maar een ander verhaal.
Bepaal zelf wat je van “aroma de mar” vind, op het kaartje stond volgende link http://www.aromademar.com
Hopelijk hebben jullie er wat aan…
Daaaaaaaag
Jan
Iemand tips wat mee te nemen voor deze trip? Wordt het warm/koud ('s nachts), slaapzak/lakenzak, lange/korte broek enz. enz.? Of andere tips wat we niet mogen vergeten? Thanks!!
Super bedankt!
Nog niet helemaal duidelijk is je stukje over de dragers… Je draagt je eigen rugzak de hele dag, bedoel je dus je daypack mee en je (grote) backpack wordt door dragers gedragen?
Op de route naar Ciudad Perdida zitten meerdere groepen. In het laagseizoen kom je 's avonds regelmatig een andere groep tegen in je kamp. In het hoogseizoen zitten de kampen aardig vol. De dragers/koks van de verschillende agentschappen werken meestal samen en gaan met een ezel naar boven. Voor de groep uit, want ze zijn vrij snel Ze dragen de proviand, maar niet jouw bagage.
Laat je bagage achter in Taganga of Santa Marta. De meeste hostels zijn daarop voorzien. Taganga is vrij ‘gringo’, heel veel backpackers. Je hebt er zelfs een Casa Holanda als hostel. Leukste hostel vond ik zelf ‘Oso perezoso’, suppertoffe mensen, subliem ontbijt en geweldig terras. Zeker ook iets gaan eten in La Casa de Felipe, al is dat bij mij ondertussen wel al 3 jaar geleden en hebben ze ondertussen de kok vervangen dacht ik.
Voor de trek: die kan je doen in 4 of 5 dagen zoals hierboven aangegeven, maar ook in 6. De 6-daagse vind ik zelf te lang. Houdt gewoon in dat je de laatste dag wat blijft dralen rond het laatste kamp om een waterval te gaan bekijken. De 4-daagse is echt tempo, de 5-daagse ideaal.
Meenemen: kledij, handdoek, iets tegen de zon en tegen de muggen, dikke trui voor 's avonds, stevige schoenen, en slippers of iets dergelijks om de rivier over te steken (vrij scherpe stenen en je wil je schoenen droog houden ), verder nog een boek en een led-lampje en iets om water te zuiveren. En een poncho tegen een regenbui moest die er komen. Bij AS kan je er bv al krijgen aan 1 of 2 euro dacht ik.
Hangmatten, muskietennetten en dikke dekens zijn voorzien.
Qua maatschappijen: ik weet niet hoeveel er voor 2013 een vergunning hebben, maar tot voor enkele jaren waren dat maar een 4-tal agentschappen. Er zit weinig verschil in qua kwaliteit, en kleinere groepjes worden soms zelfs samengevoegd als iedereen akkoord gaat.
Ik zou zeker niet teveel bagage meenemen,je moet het nl zelf dragen.Neem alleen het allernoodzakelijkste mee en sla de rest van je spullen op in je hostel of waar je verblijft.Het is zeker aan te raden om goede schoenen mee te nemen.Mijn grootste probleem waren de mukieten(en niet alleen van mij).Het beste wat er hielp daartegen bij ons was een zeep en geen spray.Voor je kleding geldt eigenlijk dat het van jezelf afhangt,In onze groep waren er mensen die zowel lang al kort droegen.Als je spullen mee wilt nemen die geen vocht kunnen verdragen zoals een camera zorg dan voor waterdichte zakjes,je moet nl veel keren de zelfde rivier oversteken en dat gaat niet met een brug.Je moet er doorheen lopen en soms komt het water tot boven je middel.Ook hebben wij enorme regenbuien gehad wat alles erg glad en nat maakte.Je kan evt als ze het tijdens de tour komen vragen ook mee naar een echt in gebruik geweest drugslab,leuk om te zien.
Neem voor de militairen die op Ciudad Perdida staan wat pakjes sigaretten mee,dan gaan ze met je op de foto met geweer en granaatwerper.
Gr Jan