Ciudad Perdida Tour

Heeft iemand ervaring met deze trektocht van Santa Martha naar de Ciudad Perdida ? Ik zou er graag over horen…

Ik ook! Wij overwegen ook om hem te gaan lopen en zijn benieuwd hoe zwaar het is en hoeveel dagen je onderweg bent (retour). Lees graag mee :slight_smile:

De trek naar ‘Ciudad Perdida’ (vanuit Santa Marta) kan in 4 dagen, maar ’t is beter er 5 dagen voor uit te trekken. Sommigen doen er 6 dagen over. De tocht is behoorlijk zwaar, vooral door de hitte en hoge luchtvochtigheid.

1 like

Begin december 2011 heb ik de trekking naar Ciudad Perdida gelopen. Dag van tevoren geboekt in Santa Marta, kostte destijds overal hetzelfde (600.000 pesos). Was echt een geweldige ervaring! De tocht is vrij pittig, vooral door de warme en vochtige omstandigheden en glibberige paadjes. Je wordt sowieso nat en vies, omdat je verschillende rivieren door moet. Sportschoenen (die snel drogen) of waterschoenen zijn erg handig (ipv zwaardere trekking schoenen, die ik dus aan had). Ook genoeg deet mee, zwemkleding, plastic zakjes voor je spullen in je rugzak, en misschien een boek of spelletje voor de vrije uurtjes (dit zijn er best veel). Je kunt kiezen uit 5 daags en 6 daags. 5 daags is goed te doen. De natuur is er fantastisch mooi! Het gebied, dat bewoond wordt door de Kogui indianen, is geïsoleerd van de buitenwereld en alleen te voet te bezoeken. Behoorlijk back to basic dus. Maar slaapplaatsen en eten is allemaal goed geregeld. Je slaapt een aantal nachten in hangmatten maar dit went snel. De eerste dag vond ik het zwaarst omdat we toen in de stromende regen liepen. De andere dagen start je 's ochtends vroeg en dan schijnt de zon doorgaans. De ruïnes zelf maakten op mij minder indruk dan de tocht er naar toe.

Beste Allemaal,

Vorige week teruggekomen uit Colombia en daar de Ciudad Perdida Tour gedaan. Het was inderdaad erg zwaar en na 2 dagen trekken ga je dezelfde tocht weer terug dus het landschap is niet zeer afwisselend. Ik heb nog wel een tip voor iedereen en dat is neem een vuilniszak mee ipv een poncho: scheelt in gewicht. Neem weinig gewicht mee in je bagage (10 kg is nog steeds teveel). Verder had ik een reis van 5 dagen geboekt, maar gaandeweg kwam ik erachter dat het enige verschil tussen 4 en 5 dagen is dat je bij 5 dagen 2 uur voor het einde van de trip een extra overnachting krijgt. De rest van de wandeling loop je exact hetzelfde tempo als bij 4 dagen. Wat er volgens mij veel gebeurt is dat er veel mensen zijn voor 4 dagen trip en weinig voor 5 dagen en dan stoppen ze de 5 dagen wandelaar in de groep van 4 dagen. Dat is goed om even na te vragen voordat je de wandeling gaat doen. Persoonlijk vond ik de tocht te zwaar voor hetgeen je te zien krijgt, maar in mijn groep vond iedereen het geweldig (maar dat soort praat heb je al snel).

Ja, ik heb de hike gedaan van vier dagen. Is meer dan prima te doen, je hoeft er zeker geen enorm goede conditie voor te hebben. Wel goede hikeschoenen!
Het was mijn eerste hike en één van de mooiste avonturen die ik heb beleefd. Wat mij betreft een must do!
Ik kan het aanraden om te hoeken bij Turcol.