3-weekse backpackreis Colombia

Hallo allemaal,

Ik sta op het punt een retourtje te boeken naar Colombia(mei/juni). Graag wil ik er zo’n 3 weken op mijn ééntje gaan rondtrekken.
Voor die 3 weken heb ik een budget over van 1000 tot 1200 euro(excl vlucht), is dit een haalbaar budget. Hebben jullie tips over een route?
Wil niets op voorhand vastleggen(behalve hostel) en ter plaatse bekijken wat ik zal doen. Of is het nodig bepaalde activiteiten/transport/hotels op voorhand te boeken?

Grtjs

Met dat geld moet je het kunnen redden.
Wat ik aanraad:
-Cartagena 5 dagen
-Taganga 4 dagen
-Tayrona national park 3 dagen
-De moddervulkaan nabij Cartagena 1 dag
-Letitia(moet per vliegtuig) 4 dagen

De tocht naar ciudad perdida moet ook prachtig zijn, en zwaar.
Deze zou ik taganga boeken als je die wil doen.

Bedankt voor reactie!!

De tocht naar ciudad perdida staat zeker op het lijstje!! Ben een ervaren wandelaar. zwaarte schrikt me nie af en lijkt me een enorme uitdaging.
Blijkbaar veel te zien in Colombia! Wil nie in tijdsnood geraken, less is more ;-).
Kun je ook tours vanuit Bogota boeken richting Letitia? Ervaring met een reisbureau?

Bedoeling gaat zijn om in het noorden Taganga te eindigen, en van daaruit naar Bogota te vliegen en zo naar huis.

Grtjs

Kijk wel even na of de veiligheid op de tocht naar ciudad perdida in orde is.
Er zijn wel eens momenten dat de farc strijd heeft met de gidsen van de tocht want die moeten hun betalen om door het cocainegebied te lopen.
Het is niet altijd veilig dus.
Er zijn vast en zeker tours vanuit bogota naar Letitia, maar ik zou er gewoon naartoe vliegen en daar boeken. Is denk ik goedkoper.
Er is geen vliegveld in Taganga dus dat zal santa marta worden denk ik.
Het lijkt me wel leuker om in Cartagena te eindigen dan in Bogota. Cartagena is een leuke, mooie stad waar ook stranden zijn. In Bogota is het toch minder mooi en gezellig.

Heb deze middag een retourtje geboekt :-). Ik vertrek 11 mei tot 4juni, 25 dagen naar Colombia!! Ongelooflijk gewoon :-)… Iets om naar uit te kijken.
Ik vlieg naar Bogota, en zan dan idd terugkeren via Cartagena.

Route(voorlopig ;-))

3 dagen Bogota
2 dagen San Agustin
2 dagen Salento
Vlucht bogota - Santa Marta
1 week omgeving Taganga + Tayrona NP
6-daagse trekking ciudad perdida
4 dagen Cartagena

Letitia zal ik denk ik niet doen. Geef de voorkeur om zeker de toch naar “The Lost City” te doen :-). Aangezien ik ook grote “koffiefan” ben zou ik ook graag de regio met de koffieplantages doen.

Hebben jullie bedenkingen, eventueel tips?? :slight_smile: Altijd welkom!!

Super leuk Globetrotter!

Intressante route neem je ook, neem aan dat je van plan bent
dan ook tussenstops te maken? Popayan, Cali?

Groetjes

Salento is in de buurt van de koffie, misschien dat je dat daar nog tussen kunt proppen? :wink:
Een week voor Taganga is best veel lijkt me, daar kan nog wel een dagje koffieproeven vanaf.
Voor Bogota, ik vond de fietstocht echt een aanrader, heb je meteen een aardig beeld van de stad: