Ik had een vraagje over het verlengen van een toeristen visum. Deze week stuur ik de permanent residence applications in (spousal sponsorship) en de aanvragen voor het verlengen van mij toeristen visum.
Deze aanvragen gaan naar vegreville.
Heeft iemand ervaring met het de proces tijden (inside Canada) van het verlengen van een toeristen visum en de aanvraag voor permanent residence proces.
De cic geeft aan op de site dat het proces van het verlengen van een visum 60 dagen duurt. En het proces voor permanent residence (spousal sponsorship) 6 maanden. Kloppen deze tijden met jullie ervaringen?
Ik heb nu nog ruim 3 maanden voordat mij toeristen visum afloopt. Zal mijn verlengen op tijd komen?
Heb deze post nu pas gezien! Als je je aanvragen hebt ingestuurd moet je je geen zorgen maken. Je mag legaal in Canada verblijven totdat je wat hoort van Immigration Canada, ookal is je visum verlopen. Normaal gezien krijg je binnen een maand tot anderhalve maand een antwoord en ja soms kan het ook wat langer duren. Zo gaat dat jammer genoeg soms met Immigration Canada
Ik heb het ooit voor gehad dat mijn toeristen visum verlopen was terwijl ik nog aan het wachten was op de verlenging en op een antwoord van Immigration Canada. Ik had mijn aanvraag 1 maand voor het verlopen van mijn toeristen visum opgestuurd. Ik heb hen toen opgebeld omdat ik bezorgd was dat ik niet kon blijven en ze wisten me daar te vertellen dat je in Canada mag verblijven terwijl je in “process” bent of wacht op een nieuw visum ookal is je oude visum verlopen.
In mijn geval (dat is wel al zo’n 6-7 jaar geleden) heeft het 1 jaar in beslag genomen van het moment dat mijn “permanent resident application” in process was totdat ik mijn permanent resident status kreeg. Na het insturen van mijn aanvraag duurde het zo’n 3 maanden voordat ik een bericht kreeg dat mijn aanvraag “in process” was en ik mocht op dat moment ook een werk visum aanvragen als ik dat nog niet had.